Gå til innhold

Akkurat testet positivt! Utrolig lettet, men også spendt..


Vårvind

Anbefalte innlegg

Etter nesten ett år, fikk vi det til! Jeg har testet positivt i dag (og svagt positivt for 3 dager siden). Jeg har fortsatt ikke sagt noe til han jeg deler seng med, men skal avsløre hemmeligheten jeg bærer på ikveld.

 

Jeg er utrolig spendt på dette. Det er vårt andre barn, så jeg har et svangerskap å sammenligne med og DÉT svangerskapet var slett ikke noen dans på roser...

 

Det tok meg lang tid til å for det første ha lyst å bli gravid igjen. Når vi endelig hadde bestemt oss, tok det, som sagt, også lang tid å bli gravid...

 

Jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme forrige gang. Kjente allerede de første symptomene av dette etter 2 uker... Og ble ikke kvitt det før barnet var født. I tillegg til konstant kvalme ble jeg deprimert. Gikk hos psykiater de siste 3 månedene.

Grunnet kvalmen kunne jeg ikke sitte i bil, jeg kunne ikke gå inn i en butikk, jeg klarte ikke å lage mat. Selvfølgelig gikk jeg en hel del ned i vekt. Mistet aptiten på ALT.

Jeg greide ikke å gjøre noe. Og DA folkens, da begynner tiden å gå langsamt.

Lurer på hvor mange timer jeg var i baderommet for eksempel, under de 9 mån...

Uffa meg!

 

Slik vil jeg IKKE ha det igjen. Slik blir det IKKE denne gangen!

Ikke sant?!

 

Jeg kjenner foreløpig ikke av noen kvalme, men humøret mitt er ganske så hopløst. Men det spiller ingen rolle, bare jeg ellers er frisk og fin..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til deg, og gratulerer til meg som testet positivti går.

Også mitt 2.barn, men hadde et forholdsvis greit svangerskap forrige gang, bortsett fra bekkenløsning med gangbesvær og mye ekstra vekt (+27kg, 12 av dem bærer jeg fortsatt på, etter snart to år)

Håper jeg slipper kvalme denne gangen, som sist, og at ikke bekkenet krangler med en gang.

(hørt at man gjerne får enda tidligere plager med andremann, vet noen noe om det ?)

Og dette svangerskapet skal jeg virkelig prøve å ikke gå opp så mye, være fornuftig med hva jeg langer i meg og holde meg i bevegelse så lenge det går.

Men enn så lenge tør jeg ikke planlegge for mye, jeg er så redd for en skuffelse (hatt en MA tidligere) så første milepæl blir innvendig UL om 4 uker (i min uke 8) - hvis jeg kommer så langt - for å se om hjertet slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Det er gøy når man endelig får det til!!

Det er noe som sier at man aldri skal sammenligne eller forvente at 2 svangerskap blir like. Kroppen kan ha forandret seg, eller rett og slett ikke reagere på samme måten.

Jeg kjenner ei som har vært igjennom 2 svangerskap, og de var vidt forskjellige. Det første var rene marerittet med kvalme, smerter og også deprisjon.

I svangerskap 2 var det bare fryd og gammen, bare småkvalm i ny og ne...kasta ikke opp en gang!

 

Så prøv å trøst deg med det, og håp på det beste, kanskje du er heldig du også! Håper du får en fin erfaring denne gangen:-)

Skønner godt at du tenker på det, men prøv så godt du kan og tenke positivt.

 

Lukke til med å spre den gode nyheten, det er nesten det morsomste.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer!!!

Jeg venter nr. 3 nå, mine 2 forrige svangerskap var helt greie, ingen kvalme, men denne gangen er det helt for jæv..... kvalm hele døgnet..

Dette blir nok et supert svangerskap for deg, skal vel ikke slite sånn denne gangen også vel..... nei det er du ferdig med :-)!! Lykke til!!

:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...