Gå til innhold

Noen som har blitt kloke på dette med spotting? Trenger hjelp!


kanskjesnart..v/ hjelp av ivf?

Anbefalte innlegg

Jeg har det som følger:

 

ca 27-28-dagers syklus. Uken før menstruasjon hender det jeg spotter. Det samme kan skje ca rundt EL, noen ganger før da jeg tror jeg har EL, noen ganger under, noen ganger rett etter. Noen ganger skjer spottingen rundt EL "uprovosert", andre ganger (som nå) etter sex (hadde i går, så jeg vet ikke om det er derfor), noen ganger under og rett etter trening. Jeg har bare fått vage signaler som at det er helt vanlig å blø nå og da (har tatt masse celleforandringsprøver gjennom årene, har alltid heldigvis gått bra). Gyn sier også at man kan blø ved EL, at det ikke er uvanlig.

 

Jeg spotter altså litt i dag, men hadde positiv EL-test på torsdag. Fredag steg tempen, men hva som er EL og hva som er sykdom er ikke så lett å si, for jeg har vært litt syk og hatt feberfølelse i kroppen. Tempen steg med en hel grad også, og så høy pleier den ikke å være. Så jeg hadde nok litt feber. Jeg skjønner ikke noe! Har litt vondt i magen også, som meget svake menssmerter- så kan det være EL nå, så lenge etter positiv EL-test? Har hatt EL-slim i dagesvis.. Og nå altså spor av blod i tillegg.

 

Dette ble veldig langt og kanskje litt usammenhengende, men jeg håper det er noen av dere som kan mer om dette enn meg? Jeg har lenge prøvd å bli klok på dette med spotting, men skjønner det ikke. Og jeg syns jeg får så vage svar på akkuratt det temaet. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spotting etter El kan være et tegn på for lite progesteron. Burde du få målt ved blodprøve ca en uke etter EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk, jeg skal ringe gyn i morgen. Han har bare tatt blodprøver av meg på 3. syklusdag. Syns det er litt rart at han ikke har nevnt å måle prog-nivå etter EL (for det er vel sånn man finner ut om man faktisk har EL også?). Han har bare sagt til meg at alle hormon-nivåer er bra, bortsett fra FSH som var litt høy..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sliter selv med dette irriterende problemet, eller slet heter det vel!

Vi skal snart igang med IVF, og har tatt endel akupunktur.

Og vet du hva? Spottingen er så og si borte!

Før kunne jeg spotte litt ved El, og før mens kunne det begynne opptil en hel uke før mensen kom. Men nå er det i verste fall kun 1 dag!

Virkelig deilig...

I og med at vi har vært gjennom utredning, ble det tatt progesteron-prøver, og verdiene var helt fine. Så hos meg hadde det ingenting med progesteron å gjøre.

 

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...