Gå til innhold

mor jobber-far syk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om dette eller har vært i samme situasjon?Min mann skal operere kneet og kan ikke ta seg av barna på minst 6 uker.Jeg jobber og vi har ingen som kan ta seg av barna når jeg jobber.Jobber kun kveldstid.De går ikke i bhg.Jeg må eventuellt ta ut de 15 sykedagene som er ment for barna men så er det enda igjen 4 uker som ikke blir dekt.Må jeg virkelig sykemelde meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med a det vanligvis er far som tar seg av barna. Du kan ta fri i 12(?) dager pga syk barnepasser. Da har du brukt opp kvoten for hele året. Resten må du ta av din ferie.

 

Dette er noe som høres ut til å være planlakt i lang tid. Kan dere ikke skaffe en dagmamma eller et annet tilbud disse ukene? Kan du høre med arbeidsgiver om du kan jobbe deg opp noe så du kan avspasere? Bruk fammilie og venner i nærheten.

 

Det høres egentlig bare ut som om dere trenger hjelp noen timer om kvelden. Etter at ungene har lakt seg om kvelden burde jo mannen din kunne greie det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt sikkert søke kommunen om såkalt "husmorvikar". Det er sikkert et nytt ord på det i dag, men husker ikke hva det heter.

Rett og slett en vikar for deg eller din mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...