Gå til innhold

hjeeeelp!! jeg snakker ikke til babyen!


Gjest Lykkeliten2

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2

Jeg er 14 uker på vei og snakker aldri til magen min .. jeg prøver å holde den inne... tenker liksom ikke på den hele tiden. Føler meg nesten litt detached til tider, litt frakoblet hele greien. er dette vanlig eller har jeg ikke særlig modelige instinketer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er nok like "rar" som deg, og jeg er 26 uker på vei.

Snakker ikke til magen min jeg heller. Tenker aldri på det liksom. Snakker til hunden vår da, så jeg går jo ikke rundt hele dagen og er stille. Synger litt for meg selv og, hvis det er noen bra sangerp å radioen. Ellers så er det ikke mye jeg prater meg med selv eller babyen. Hdde han derimot hørt alt som svirrer rundt oppi topplokket mitt.. He,he,he.. :-)

Har tenkt på det innimellom, men så glemmer jeg det bort igjen..

Får henge meg på deg og si at jeg foreløpig enten er litt for frakoblet, litt fjern eller litt dårlig med instinkter.. Men, men.. Det kommer kanskje senere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke noe å rope HJELP for det da!!

Du er jo ikke så langt på vei. Ungen hører deg ikke noe særlig uansett. Jeg snakker heller ikke TIL magen min. Ungen snapper opp stemmen min uansett. Er snart 23 uker på vei, og magen har akkurat begynt å vise.

 

at du er litt frakoblet til tider er jo bare naturlig, mye skjer med kroppen din nå og det er mye som skal skje!!

 

Men synes ikke du skal gå rundt å holde magen din inne. Det blir litt for dumt. Du er gravid jente!! Vær stolt av deg selv. Du skal bli mamma.

Morsinstinkter kommer naturlig de også. Bare vent til magen vokser mer og ting forandrer seg mer. Da blir du nok litt annerledes ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg er 16 uker på vei, men snakker heller aldri til magen min. Men jeg tenker mye på den, og omstendighetene rundt det.. Men kanskje det er slikt som kommer etterhvert når magen vokser, og man kjenner barnet rører på seg der inne..? Ikke vet jeg, men jeg tror det blir litt mere "virkelig" da, om du skjønner.. Kanskje blir det mere naturlig og snakke til den da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

takk jenter! jeg har prøvd å snakke til babyen, men det høres rart ut.. som en av dere sa, jeg snakker til katten min og det er greit liksomt.. dette er ikke noe jeg egentlig beskymrer meg for, men plutselig kom det over meg..

 

Takk for svarene deres, dere er gode å ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Som du ser, startet jeg en tråd der jeg spør om noen flere snakker til babyen sin. Men jeg snakket da heller ikke med babyen da jeg bare var 14 uker på vei :) Da hører den jo ikke noe uansett. Det ville blitt helt unaturlig for meg på det tidspunktet. Det er liksom de siste få ukene jeg har begynt med det. Er 22 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den kan jo ikke høre deg uansett enda. jeg snakkr ikke mye m baby men jeg "tenker med den" litt sånn innvendig samtale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også bekymrer meg fælt for det der. Jeg er straks 22 uker på vei og snakker ikke med babyen min. Jeg har veldig lyst, men det har liksom ikke kommet av seg selv enda. Jeg prater mye med katten min da. Synes kanskje det er litt betenkelig at det skal være lettere å snakke med en katt enn med barnet sitt. Men katten gjør flere ting som kan kommenteres da..

 

Er litt bekymra for om ikke jeg har følelser nok. Vet liksom ikke noe om den som er i magen, og den føles veldig fremmed. Det er dessuten ikke noe koslig å kalle den for "den" hele tiden, men jeg har ikke så mange andre bra kjønnsnøytrale utrykk. Satser på at det forandrer seg etter fødsel ihvertfall. Babyen er jo etterlengtet.. lurer på hvor alle følelsene ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker heller ikke med baby. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det om ikke det vil føles mer naturlig etterhvert. Synger jo litt en gang i mellom - prøver å huske barnesanger. Ellers snakker jeg jo med pappa'n om baby mye. Synes ikke man skal føle seg som en dårlig mor om man ikke snakker direkte til baby. Send kjærlige tanker og følelser om du ikke føler at det faller naturlig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker litt med babyen sånn for morroskyld, jeg.. Hihihi! Om jeg akkurat har lagt meg i senga for å sove, men kjenner at jeg PLUTSELIG ble litt sulten.. Så stryker jeg meg på magen å sier "Jaaa, NÅ skal du ha mat?!"

 

Men bare sånn for morro da! :) Sitter ikke å har lange, seriøse samtaler med navelen min.. Bare litt koseprat for morroskyld i ny og ne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kanskje blir annerledes når sparkingen begynner... Har heller ikke selv begynt å snakke m babyen... tenkte å finne frem noen sanger jeg kan synge... men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...