Gå til innhold

barnestol/tripp-trapp-stol


agoo

Anbefalte innlegg

gutten min på snart 7 mnd kan ikke sitte helt ved egen hjelp ennå, så han sitter i vippestol når han får grøt. dette blir både tungvint og grisete. er det for tidlig å la han sitte i barnestol/tripp-trapp, og i så fall hva skal jeg velge? hva synes DU er den beste stolen og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa vår på snart 7 mnd sitter også i vippestolen og får grøt. Hun setter seg heller ikke opp selv, men er begynt å bli ganske stødig når hun sitter på fanget.

Vi har en tripp-trapp stol som vi har "arvet", og jeg har tenkt at jeg snart skal begynne å bruke den når hun får grøt. Støtte godt opp med puter og så må jeg jo følge med om hun synker sammen i ryggen når hun sitter der, da får jeg ta henne over i vippestolen igjen.

Skal begynne å øve litt forsiktig om et par uker (o:

 

Det viktigste er vel at du finner en stol der du føler han får god støtte, og ikke lar han sitte lenge om gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte stokke tripp trapp, mye fordi den ikke har så mye kriker og kroker å få søl i. Den er mye enklere å holde ren enn de stolene som kan brettes i to så du får et bord foran, om du skjønner hva jeg mener. Dessuten kan den brukes i flere år, og er så velkjent og populær at man kan få ganske bra bruktpris etterpå, selv etter mange år.

Så det er egentlig ikke så dyrt å kjøpe, du får igjen halvparten av pengene når du selger.

 

Vi valgte å ikke kjøpe pute til, de er så dyre og det funket like bra uten her fra seks og en halv måneds alder. De skal jo ikke sitte der lenge om gangen, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...