Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Tenker dere å kjøpe lammeskinn til babyen? Leser flere plasser at babyen sover bedre, gråter mindre og er roligere med skinn. I tillegg så isolerer skinnet både mot varme og kulde... Noen med erfaringer? Tenker å kjøpe det selv om jeg har termin i juni.
Tuppelure Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 Hei! Jeg har fått et lammeskinn av søstra mi, hun har veldig god erfaring med det til sine barn. Babyen min har ikke kommet enda da, men jeg har lagt det i vugga. Det er impregnert med et stoff slik at det ikke behøver å vaskes så ofte hvis det søles på o.l. Dessuten skal det regulere varme og kulde veldig bra har jeg også hørt, så det kan sikkert brukes om sommeren.
fråsk Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Definitivt- til min forrige har jeg brukt lammeskinn siden fødselen, både i vogn og seng. Han sover på skinn fortsatt, kommer til å bruke det helt til han selv velger det bort eller det blir alt for lite. Han er 19 mnd. Vi har brukt det på ferier i stekende varme i Syden, brukte det hele fjor sommer. Det regulerer temperaturen veldig bra. Skal kjøpe ett til babyen nå også, det største de har på Nøstebarn- er suverent og holder seg veldig fint, og varer leeenge!!!
Afrodite (30.08.2006) Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Hvordan og hvor ofte vasker du lammeskinnet? Bruker du det samme i sengen som i vognen?
Tone_M Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 JA, det anbefaler jeg nå er gutten snart 2 1/2 og jeg vil ha nytt skinn til neste. Vi kjøpte mellomste størrelsen på Nøstebarn, og nå ligger det fast i sengen hans... jeg vasker det innimellom i maskinen. sentrifugerer det litt, tar på litt ullfett og tromler litt så det blir mykt. henger det til tørk og strekker litt i det innimellom. Han sover helt greit den natta skinnet tørker også, men jeg trives godt med skinnet. Etter at han fylte 20 måneder har vi ikke tatt med skinnet på ferie, da bruker jeg heller ull-babyteppet hans i bunn av sengen...(det ble rett og slett for mye å dra på...) *det er godt og mykt *sikrer gjevn temperatur i sengen *fungerer som sperre lag, lanolinen i ullfettet reagerer med eventuell urinlekasje, så det er lett å skylle av (urea + lanolinfett -> såpe)
dritgrei hei hei! Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 det ver veldig fint for babyer å ligge å dingle naken på et lammeskinn ijuni også, så det ville jeg ikke tvilt på... også er det noe som ikke er nevnt tror jeg, og det er at et sånt skinn er selvrensende... bakterier får ikke feste seg. Dessverre er det ikke selvstøvfjernende, men det er jo heldigvis lett å riste og lufte et skinn :-) Jeg har brukt babyskinnet til torbjørn helt til nå, nå er han fem. de siste to vinterene har jeg riktig nok ikke hatt det permanent i sengen, men når han har hatt antydninger til forkjølelse, har jeg i noen tilfeller klart å avverge sykdom med at han har sovet på det. jeg elsker lammeskinnet, og lille nye baby skal også ha et skinn, både i vogna og i senga.
Gjest Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Skal kjøpe Ludde lammeskinn på Ikea....virker kjempe gode og myke
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 fant ett gammelt innlegg her merk ett år gammelt... dette visste ikke jeg iallefall, noen andre som har erfaring med lammeskinn?
Yrha Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Flere spørsmål, jeg Helt grønn... -er det bare skinnet det snakkes om her (som et pusseskinn), eller skinnet med 'ullet' på? -Hvis det er med ullet på, hvilken vei legger dere skinnet i vogna/senga? Med skinnsiden opp, eller ullet opp? -Eller legger dere skinnet oppå babyen?
Shoosa Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Tror det er et poeng at skinnene skal være korthårete, og Ludde fra Ikea er ikke det.
jentebabymom Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 får kjøpt sånne småe baby skinn på baby butikkene.... 300, 400 kr jeg skal også ha et slikt ja.
Gutt i august =Fødeklar Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Har hørt mye positivt om lammeskinn. Skal bestille gjennom nøstegarn...
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #14 Skrevet 20. mai 2007 Eg kjøpte mitt på Rudo til 298 kr, det er så mjukt og godt. Ligg på det i sofaen no, slik at det skal lukte mamma av det - har lest at babyen blir roligare av kjent lukt
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #15 Skrevet 20. mai 2007 Til korsika: Babyen ligg på sida med "ullet" på. Nøstebarn anbefaler klipt skinn av merinoull, ikkje sånn langt hårete skinn som ein ofte har i gyngestolen. Vi har korthåra skinn i alle fall. Ull er temperaturregulerande, så det kan brukast sommar som vinter! Kjem til å ta det med til Mexico neste vår, slik at chiquitin har noko kjent å sove på i eit nytt land Dei fleste babybutikkar sel lammeskinn. Nøstebarn har ganske store skinn (tre ulike storleikar)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå