Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om de kan være her neste helg også... Blir ganske provosert jeg. Nå har hun byttet helg de tre siste gangene, så nå skal ungene i prinsipp ikke være her i hele påsken. Dette vet hun godt. Så sender hun ungene for å spørre om de kan komme og være her ekstra... Vi ville satt pris på om hun tok dette med oss, og ikke sa noe til ungene så lenge. Det er jo ikke akkurat så moro å si til ungene at vi har avtale med mammaen dems om at de ikke skal hit de to neste helgene og at vi skal reise bort i ferien. Unødvendig spør du meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig, så enig... samværsavtaler er til for å holdes, evt ta opp med den andre parten om man vil endre på noe!!

Skrevet

og når vi siste gang snakket sammen på onsdag så burde hun huske avtalen fram til fredag... Hun ringte på onsdag og lurte på om vi kunne ha ungene denne helgen også. Joda, vi skulle egentlig på middag hos noen venner og hadde ordnet barnevakt, men fant ut at da dropper vi det og så tar vi hele påsken på tur i stedet. Sa ifra til henne da at da blir det tre uker til neste gang vi kan ha dem. Joda, helt greit, hun var faktisk litt blid også siden vi stilte opp... Men hva skjer? Joda, fredag kommer den eldste og sier at "mamma lurte på om vi kunne være her i påsken". Grrr, er jo ikke sååå moro å si at, nei det passer ikke.

Skrevet

En ting er at hun sender spørsmål med ungene til dere - men dere bør jo ikke sende svaret samme veien..

At dere sier til ungene at dere skal ringe mamma, det må vel være greit. Det hender jo at ungene ikke skal hit på et par helger, ved bytter og annet, og det er jo bare å si det rett ut. At dere skal reise bort - det er jo faktisk bare sånn det blir.. de skal jo være sammen med mammaen..

Men jeg er enig i at det med masse bytting og sånt er noe herk. Det går utover stabiliteten i ungenes liv.

Skrevet

Sorry.. misforstod i det første innlegget ruppa skrev.. men fikk jo forklaring i andre innlegget.. huff..

Men jeg mener jo også at dere ikke bør forklare hvorfor det ikke passer.

Skrevet

Vi sa at vi hadde avtalt med mamma at de skulle være hjemme et par helger nå, for det er jo slik det blir. Så sa jeg at jeg skulle ringe mamma og snakke med henne så hun vet hvordan det blir. Men man blir jo så paff når de to dager etter at avtalen er gjort kommer og spør på den måten. Det var tydelig et spørsmål fra mor, ikke noe de tilfaldig spurte om på eget initiativ. Men at vi ikke skal forklare hvorfor? De er såpass store at det synes jeg blir litt rart... Eller, de får en slik forklaring som at "vi har byttet om litt som dere vet, så i påsken skal dere være hos mamma..."

Skrevet

Kan dere ikke ta de med når dere reiser bort da? Koselig å ha dem mest mulig, å ha dem i helgene er jo ikke så mye?

Skrevet

Det går ikke, og uansett synes jeg at dette året kan de være hos mor. vi får ikke ordnet overnatting til flere nå, men skulle vi ikke på tur er det klart de kunne kommet. Dette var jo en klar avtale også da, og da synes jeg mor kan spare ungene for dette... Blir rett og slett for dumt.

Skrevet

Jeg tenkte bare at dere ikke hadde behøvd å si at de ikke kunne være hos dere fordi dere skulle reise bort.

Er selvsagt for at man skal forklare unger hva som skjer - men at det er mange måter å si ting på, og noen ganger så er det bare sånn..

:-)

Det er noe jeg synes er ekstra komplisert med denne rollen som steforeldre, man kommer oppi så mange forskjellige problemstillinger man aldri engang visste fantes.. ;-)

Men - det er jo verdt det i lengden.

Skrevet

lurer bare hvorfor det skulle være koselig at ungene kom, når de faktisk hadde palnlagt noe annet. de gledet seg sikkert til turen sin. hvorfor skulle det være koselig å endre planene.

det er jo ikke slik at de aldri ser barna, de har de jo mye ekstra virker det som.

Skrevet

Hva med å svare noe sånt som: "Vi vil gjerne gjøre en avtale med dere og mor om at dere skal bo mest hos oss, og besøke henne sånn som dere besøker oss nå. Men så lenge det er henne dere bor mest hos, må vi holde oss til den avtalen som gjelder. Kunne dere ha lyst til å bo mest hos oss? Gå på skole her, og ha tingene deres her, og være mest sammen med barna som bor rundt her?"

Skrevet

Nei vet du, å diskutere noe sånt som det å flytte hadde vi aldri tatt opp med såpass små barn. Selv om den eldste er 10 år så er dette helt uaktuelt. De kunne tenke seg å flytte dit de får mest godteri for å sette det på spissen. Hadde de flyttet hit hadde de lengtet hjem igjen og bor de hos mor ser de helst at de bodde her. Det hadde vært en stor og lang prosess å flytte dem, bytte skoler og miljø... Nei dette handler jo om påsken da heldigvis. Men hadde de tatt opp det med at de ville flytte hit, måtte vi tatt med mor og familievernkontoret synes nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...