Gå til innhold

Snakker dere med babyen?


Kjerringhelvetet <3

Anbefalte innlegg

Hei,

 

er det flere enn meg som snakker med babyen i magen? :D Jeg synes det er så kos. Kommenterer litt sparking og stryker på magen. Spør hva vi skal spise for noe til frokost, osv. Er jeg gal som gjør dette helt instinktivt eller gjør alle det? :D Håper jeg får mange svar her, ellers tyder det vel på at jeg er gæren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg snakker med han rett som det er når vi er alene hjemme :)

Synes det er veldig koselig! Og forskning har vist at hjerterytmen til babyen

øker når den blir pratet til av mammaen sin, så det er visst så bra så :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :-)

 

Prater masse med han (ikke bare når jeg er alene hjemme hi hi )

Vi både prater,synger og bysser magen. Har en jente på 7 år som har sine faste 2 sanger som hun synger hver dag,jeg har mine 2,så vi er spendt på om han kjenner de igjen når han kommer ut. Så visst det kvalifiserer til galskap er vi helt kokko i denne familien ;-)))

 

Kos deg med magen og prat i vei du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. Hehe. Jeg lurer på om typen min skremmer den mest, for han legger ansiktet sitt helt inntil magen og prater ned gjennom navlen, og så blåser han prompelyder på meg med munnen slik at hele magen rister. Og da blir det heeeeeelt stille der inne i ca 1 minutt. Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater ikke med magen min. Gjorde ikke det sist heller. Føles rart synes jeg, faller ikke naturlig for meg. Det skal jo være fint å gjøre det, men men... Tulla på 18 måneder lager prompelyder på magen da, det er da noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg også, er 18+3, så hun hører meg vel ikke ennå, men har lange samtaler når vi er alene.. Er jeg lei meg, hjelper det å "klage" litt til henne og siden hun er så utrolig stille der, små kjefter jeg litt på henne om at hun må gi meg ett spark innimellom.

 

Om kvelden snakker jeg til henne i tankene når vi har lagt oss. Ser for meg hvordan hun ser ut (om hun likner brødrene sine) tenker på navn osv.

Har alltid snakket med mine i magen, føles riktig. Men vet ikke alle synes det samme. (bør kanskje nevne at jeg snakker litt med meg selv når jeg ikke er gravid ;) så jeg er kanskje litt merkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker også med babyen innimellom. Ikke lange samtaler akkurat, men små kommentarer. Har nok gjort det mest for morro skyld fram til nå, men nå som babyen og magen blir større og større, faller det seg helt naturlig både for meg og pappaen.

 

Noen ganger leser jeg høyt, driver nemlig og trener på den italienske uttalen min, og da blir babyen helt stille. Nå har hun snart fått med seg hele Narnia serien ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst til det og har nok hvisket noen små ord innimellom når jeg er alene... (/når vi er alene ;o) men det føles liksom litt teit ennå... Kans kje jeg blir litt mer ublu når sparkingen vikrelig setter i for fullt...

 

Tror nok ikke du er gæren! :o)

 

Når begynner fosteret å høre igjen egentlig?

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater ikke med babyen og ikke synger jeg heller. Synes det blir rart, og kunstig for meg. Men at det faller naturlig for andre er jo fint både for barnet en selv.

Det står skrevet om det i svangerskapsbøker, som om det er noe man må gjøre, men mine barn får altså ikke den typen stimuli. Men vi spiller masse musikk ellers, som 1-åringen vår rocker til. Og barnet i magen trives sikkert med det også.

Synes ikke noen er gærne hverken for det ene eller det andre, man bør gjøre det man liker og koser seg med, så koser nok babyen seg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...