*Rutletutt* Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 (dette er oppskriften på en stor porsjon. Disse lefsene kan lagres lenge og er også fin å fryse. Om du vil ha færre lefser er det bare til å halvere oppskriften) 1/2 l kefir 250 g smør 2 kopper (ikke for store) sukker 2 ss sirup 1 boks hornsalt Ca 1,2 kg hvetemel (noe til utbaking) Ta en del av melet i en bolle og smuldre smøret i. Bland i sukker og hornsalt. Ta deretter i kefir, sirup og resten av melet. Elt alt sammen, men ikke for lenge. Rull en lang pølse av deigen og del opp i emner (ca 23 stk). Hvert emne rulles som en bolle og kjevles flate (runde). Stek midt i ovnen på 225-250`C til de er lysebrune. Når de er avkjølt smøres hver lefse med en blanding av sukker og smør og legges to og to oppå hverandre. Skjær opp som en pizza...nam nam, disse er utrolig gode:o)
2 blå :-) Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Unnskyld at jeg spør, men stemmer det med en hel boks hornsalt???
*Rutletutt* Skrevet 24. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2006 Regner med det...skrev oppskriften av kokeboken til mamma. Har laget de en gang før, men det er så lenge siden at jeg ikke husker. Må huske på at dette er en stooor oppskrift også da. Og det skal nok være mye hornsalt i, for jeg husker at når farmor bakte disse stinket det hornsalt i hele huset....MEN det var verdt det da, de er jo knallgode!! (Tobias sin mamma)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå