Gå til innhold

Noen her som skal være hjemme etter permisjonslutt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det?

Melder dere som arbeidsøker?

Lever på kontantstøtten?

Hjelpe meg...Er så usikker,har lyst til å være hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg avslutter min permisjon til jul, men kommer til å være hjemme til neste høst. Skal søke om barnehageplass da.

 

Kunne selvsagt vurdert dagmamma, men kjenner ikke så folk så veldig godt her vi bor så... Er litt skeptisk jeg. Hadde vært annerledes hvis jeg hadde hatt besteforeldre/tanter etc som kunne stilt opp.

 

Dessuten så var jeg student når jeg gikk ut i permisjon, så de få kronene jeg nå får i fødselspenger er ikke så veldig mye mer enn kontantstøtten. Så jeg skal "leve" på den fra jul i år til august 07. Krysser da alle fingre at jeg har fått meg jobb og barnehageplass.

 

Men jeg har vurdert økonomien vår. Om jeg burde begynt å søke jobb nå for å ha en jobb å gå til når permisjonen er over. Men... vi skal klare oss på et vis.

Du må selv gjøre en grundig vurdering av det psykiske, økonomiske og hele pakka. Det er et valg som får følger for hele familien. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke dukker opp en barnehageplass, ja.... Skal jobbe 2 kvelder i uka, gjør det allerede og da har pappaen henne.

 

Så her blir det litt inntekt og kontantstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke dukker opp en jobb så må jeg det gitt. Arbeidsplassen min slo seg konk nå i januar. Lite jobber er det her jeg bor og så kjansen for at jeg blir gående hjemme lenger er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne være hjemme lenger.. Men med huslån så er vi avhengig av to inntekter. Tenkte jeg skulle prøve å jobbe redusert da.. kanskje ha fri 1 dag i uka og evt slutte litt tidligere de 4 andre. Noen som vet om jeg har rett til dette? Har ikke spurt på arb.plassen enda..

Merker nå at jeg ikke får full lønn... tragisk. Dumt at man ikke kan få full lønn for å være hjemme å ta seg av barna sine.. Permisjonstiden burde også være lenger. Gruer meg til å sende jenta i barnehage rundt 1-års alderen.. Burde vært hjemme 1,5-2år...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...