Gå til innhold

Teutonia Timmy eller Brio Zenit?


2julibarn

Anbefalte innlegg

Hei, har en datter på 2 1/2 og venter baby i sommer. Ønsker å kjøpe en nr.2 vogn som er god å trille, som man helst kan sove i og som tar mindre plass en vår kombivogn. Har sett meg ut Teutonia Timmy og Brio Zenit, men klarer ikke å velge... Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, takk for svar! Det er luftkanalhjul på 2006-modellen jeg har lyst på. Vi bor nærme marka og turer i ulent terreng. Er luftkanal-hjulene like gode som vanlige lufthjul? Tenker på støtdemping/risting. Tror vi har mulighet til å velge hjul selv, men sikkert litt forskjellig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Timmy. Zenit vogna har jeg sett på, og den ser ut til å veldig liten sitteplass til barnet. Spesielt siden du skal bruke den til en to åring, ville jeg droppet den vogna.

Har sett foreldre med ettåringer i den, og ungene ser helt iverdimensjonerte ut oppi der med vinterdress på og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har mest lyst på Timmy da den er lettest å legge sammen og ser finest ut. Men Zenit-vogna er større inni, bedre plass til barnet. Det er derfor jeg vurderer den. Timmy-vogna er veldig smal inni, men utrolig fin!!! Er glad for å høre at andre er fornøyd med Timmy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt rart ut at Brio Zenit skulle være liten, og at en ettåring ser overdimensjonert ut i den. Sikker på at det er Brio Zenit? Jeg har begynt å bruke min Zenit så smått nå nå babyen er ca 9 måneder. Jeg får en diger saueskinnspose oppi. Rikelig plass. Vognen blir ganske liten når man slår den sammen. Det står i reklamen at det er en mellomting mellom en trille og en sportsvogn, og det synes jeg stemmer. Som sagt blir den liten sammenslått og tar ikke stor plass i bilen. På den andre siden, er den mer avansert enn en trille. Kalesjen er stor, og går godt over ungen. Det følger med trekk. Det eneste jeg ikke er så fornøyd med, er at kurven under er liten. Du kan heller ikke snu styret, så barnet må sitte fra deg hele tiden.

Teutonia har jeg ikke vært borte i, så den kan jeg ikke si noe om.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er Zenit jeg har sett, men det an hende det ser tranger ut enn det er. Hovedinnlegger sier jo at Timmyen er mindre inni enn Zenit.

Anbefaler fortsatt Timmy jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett på Timmy og valgte den bort fordi den så så smal ut.. Zenit har jeg aldri sett i de butikkene jeg har saumfart på østlandet..men på kjøpesenter så jeg en som trilla rundt med en, og det så ut som det var godt med plass i den! Ungen som satt oppi var ca 2 år og hadde det flott:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Du kan se Brio Zenit på adressen til Simo (Simo og Brio er visst slått sammen nå). www.simo.no

Etterpå klikker du på Brio, og deretter på sportsvogn.

Jeg har sett den på Babyshop. Min er imidlertid kjøpt i Sverige. Den koster vanligvis ca 1000 kr mindre der. Jeg var veldig heldig og fikk den ca 2000 kr billigere. De hadde spesialtilbud på den på Happyland i september i høst.

Det finnes en som ligner under linken triller. den heter Brio Race, og den synes jeg ser en del smalere ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Er like ubestemt. "Problemet" mitt er at jeg ser på Zenit-vogna som et mer fornuftig kjøp fordi den er så romslig inni. Både bred og lang. Barnet får god plass til å sove i vogna. Men så liker jeg Timmy-vogna bedre på alle andre områder. Den er lettere å legge sammen, tar mindre plass, har større handlekurv og er tøffere å se på. Bare synd den er så smal inni... blir litt trangt å sove i den tror jeg? Hva sier du som har Timmy? Er den for smal til å sove i? Har veldig lyst på denne vogna... Kjempegøy at dere hjelper meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertelig for svar! På barnimagen.com var det ei som skrev at de var så missfornøyde med sin Timmy fordi den var tung å trille (myr tyngre enn Brio kombi) pga slarkete styre, og at vognen fort ble slitt. Håper det er et enkelttilfelle som ikke gjelder for Timmy'er flest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min teutonia Timmy jau 05 da snuppa var 8 mnd, og har brukt den mye siden. Er kjempe fornøyd, god og lett og trille. Har de orginale små hjulene. Vi bruker voksipose i den ennå, hun er 2 år snart nå. 2 veninner kjøpte vogna samme dag og er kjempefornøyd. Ser litt sprekere ut en Brio vognene mener nå jeg. Hadde de på salg på Fru Lyng Strømmen her for noen uker siden. Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke tung, og veldig bra..samme kvalitet som Teutonias andre modeller...

 

Jeg fikk den på salg, og impulskjøpte den...men er superfornøyd! Solgt de andre vognene vi hadde i boden--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...