Gå til innhold

Sykemeldinger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Jeg lurer på om mange av dere har gått sykemeldte under svargerskapet. Selv er jeg i uke 17 og føler meg totalt utslitt, jeg har ikke vært sykemeldig men presset meg igjennom hele perioden pga samvittighet. Har kun arbeidet i 6 mnd hos arbeidsgiver.

Livet består av jobb, spise og sove, annet eksisterer ikke.

Får dårlig samvittighet for alt annet jeg skulle ha gjordt.

Har vært litt kvalm, veldig trøtt og sliten, men ellers kan jeg nok ikke klage.

 

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du..

 

Er også helt utslitt i perioder. Kan liksom ikke sykemelde meg heller, er dagmamma (hvit) men om jeg blir sykemeldt, kan jeg nok ikke forvente at barna kommer tilbake... så her er det bare å holde ut!

Hjelper ikke på humøret, nei, og hadde jeg vært i en annen situasjon ville jeg nok satset på å jobbe noen % mindre i en periode...

 

Men, men, ser veeeeldig frem til sommer og ferie da. Skal jobbe ut juni, så blir det ferie og etterpå permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

 

Jeg er 17+1 idag, og har vært 20 % sykemeldt i 1 måned når trøttheten stod på som verst. Det var greit å gå 1,5 time tidligere fra jobb, sånn at jeg kom meg hjem før rushet og fikk sove litt. Når jeg våknet var ikke klokken blitt så mye, og jeg klarte å gjøre litt annet.

 

Nå er overskuddet kommet tilbake, og jeg klarer å gå i 100 % jobb igjen. Men hvis jeg kjenner at det går på helsen løs igjen, kommer jeg til å sykemelde meg igjen. Ingen på jobben som gir meg en medalje for å være her. Og jeg tror det er bedre å gå ned i stillingsprosent og fungere på jobben, enn å jobbe 100% og ikke fungere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vært mye sykemeldt, men så har jeg også vært dårlig da. Jeg begynte i ny jobb og ble borte fra 4. dagen!! Uke 7-14 var helt grusomme, og da var jeg hjemme mer eller mindre 100%. Deretter har jeg vært hjemme 50, 20 og nå 40%. Jeg begynner å føle meg sliten igjen, mye fordi jeg ikke sover så godt om natta, så jeg drømmer litt om å være enda mer hjemme. Kjenner igjen det med dårlig samvittighet ift jobben, men babyen er jo tross alt viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hvor lenge du har vært ansatt - du skal ikke være redd for å sykemeld deg eller få dårlig samvittighet! Det er jo denne tiden vi skal nyte, og ikke være sliten hele tiden....

Jeg var sykemeldt 50% i 3.-og 4.mnd p.g.a. kvalme og trøtthet. Nå er jeg i uke 27 og har vært sykemeldt 30% i 1 mnd (har sykemelding ut april). Jeg ble sykemeldt igjen p.g.a. trøtthet. Jeg var så sliten og sur når jeg kom hjem fra jobb - ingen overskudd.... Jeg fant ut at det er ingen som takker meg på jobben for å bruke all min energi der - så jeg ba om sykemelding av legen min! Det har fungert helt supert! Føler meg mye bedre allerede, er blidere om kvelden og har mer energi! (=mindre krangler med samboeren....)

Man kan ikke være sykemeldt mindre enn 20%.

Nå som jeg er 30% sykemeldt, har jeg fri en dag i uken + går 1 time tidligere de andre dagene. Jeg har valgt å ta fri onsdagene, får de får jeg en pause midt i uken.

 

Jeg anbefaler deg å sykemelde deg litt over en liten periode og se om det hjelper!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så lett ut for noen å få sykemelding.

Jeg har vært 50% sykemelding pga kynnere. Er nå i uke 29, og luftet for legen nettopp om jeg kunne få 100.

Det er kjempestress på jobb, står, går og løper hele dagen. Kjører folk i rullestol, i heis...av og på med klær.

Men jeg fikk ikke!

Nå har jeg iallefall nevnt det for legen, så neste gang FORVENTER jeg å få.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har vært 100% sykemeldt fra dag 1 omtrent. De første ukene var grådig harde for meg, virkelig ekstremt tunge. Nå sliter jeg med tungpusthet osv.

 

Håper på å bli sykemeldt hele veien !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har vært sykemeldt på grunn av kvalme, men ikke mer enn absolutt nødvendig... så den dårlige samvittigheten for alt annet jeg skal ha gjort er der for meg også... Heldigvis begynner jeg å bli bedre nå. Er nøyaktig 18 uker på vei i dag. :-) Forhåpentligvis får du litt av den etterlengtede 2.trimester-energien snart du også snart... Begynte forresten å trene forrige uke... kanskje det har hjulpet litt allerede... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og raske svar.

Jeg kontaktet legen etter å ha skrevet vedlegget. Han er en meget sympatisk lege og tenker på pasientens beste før alt annet. Veldig glad for å ha en tiltro og dyktig lege.

Han sykemld meg 100% ut påsken, også ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake og da få en redusert sykemld. Jeg ønsker å arbeide så lenge som mulig men tenker nå at det er bedre for arbeidsgiver og for meg å være der redusert så lenge som mulig enn akutt 100% pga en knekk av å være helt utmattet.

 

Takk igjen for alle svar. Ps synes det var skrekkelig med deg som ikke fikk 100% sykemld av legen, hørtes ikke bra ut i ditt yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...