Gå til innhold

Hei Loise77!:o)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei Loise!

 

Jeg husker du fortalte at du hadde brukt el-tester før du tok graviditetstester med minstejenta. Når kan jeg ta den?

 

Jeg hadde el forrige lørsdag. I dag er det mandag. Vil det si at jeg er 9 dager etter el nå da? Burde jeg ha utslag på el-test dersom jeg var gravid? Min var helt klart negativ i dag. Ikke antydning en gang:) Når var det du fikk utslag på den? Og er det alltid slik at den slår ut?

 

Vet du blir mast på, så tusen takk om du har tid!!!

 

Klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Anonym

 

Joda, jeg tok el test før graviditetstest sist jeg var gravid... Jeg fikk positivt utslag på den 10 dagen etter eggløsningen..(Negativt utslag 8 dager etter el)

Man produserer hcg i ulikt tempo.. så om jeg får positiv dag 10 er det ikke sikkert at du får det også SELV om du kanskje er gravid...

Dag 9 kan kanskje uansett være for tidlig.. eller være i grenseland på når man kan få utslag på hcg...

 

Ps, el tester skal alltid slå ut ved graviditet. Men slår ikke ut så sent i syklusen ellers...

Lykke til i ventingen :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Loise. Tusen millioner!

 

Bare en liten ting til. Når du fikk negativt utslag... altså på dag 8 etter el, fikk du opp strek i hele tatt? Altså en svak en? Jeg fikk kun opp kontrollstrek. Ellers var det blendahvitt! Hva tror du om det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Jeg testet jo i juni 2004 så sånne detaljer husker jeg dessverre ikke. Men at du fikk blendahvit test nå er helt naturlig. Den kan være blendahvit helt opptil plutselig positiv test....antar jeg... Jeg vet ikke helt hvordan testen reagerer på HCG.. om den har et visst sensitivitets nivå som den må opp i før den slår ut eller om det kan være som med el at den kan bli gravid sterkere.. Jeg gikk sikkert fra blanko/svakt test (svaaak test gjennom hele syklus er normalt for meg) til helt positiv test.

 

Dag 8 etter el i syklusen min var det sikkert en svaaak strek som det pleier.. Men det var negativ test for meg.. Og så 2 dager etter testet jeg igjen og fikk helt positiv test!

 

For å si det sånn: hvis blendatest er vanlig for deg utenom el, så er det sånn den kommer opp før du får ordentlig utslag på graviditet.. Og når ordentlig utslag kommer på el test vil det også komme på en graviditetstest...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...