Gå til innhold

Veerne...når de kommmer....


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Lurte faktisk på det samme jeg å. (har aldri opplevd å begynne av meg selv nemlig)

I ryggen ja ?

Huff håper ikke det er det som driver på hos meg enda....

Har siden jeg sto opp hatt skikkelige smerter i ryggen 3 ganger. Er jo litt tidlig enda da. 5 uker igjen.

Fortsetter det sånn får jeg ringe jm tror jeg.

Lenke til kommentar

Hei, er bare innom å kikker, babyen min er jo snart 8 uker.

Men jeg kan jo svare fordet. Hos meg var det mest vondt i korsryggen.

Menssmerter gange x-antall.

Men denne fødselen var mer "behagelig" enn den forrige som ble satt igang.

Og som så mange har sagt før meg: når veene starter er du ikke i tvil om hva det er.

Da forstår man at kynnere eller maserier ikke kan gjøre samme jobben.

 

Lykke til videre og håper du får en fin fødsel.

Lenke til kommentar

Helt i starten kunne jeg nok lokalisere sammentrekningene til livmoren, men sier som det er sagt tidligere; Når det er skikkelig igang lurer du ikke lenger, da vet du! Kjente det også som menssmerterXjegvetikkehva, ryggsmerter, kombinert med en bølgende følelse, behov for å stå på tåspissene...

Lenke til kommentar

Tror det er veldig forskjellig hvordan riene oppleves. Mine er som et jernbelte som blir strammet rundt magen under navelen.

Er du også igang?

Lenke til kommentar

Annonse

En lille opdatering fra mig :

Havde (ultralyds)termin søndag.

Søndag aften moslede/boksede barnet rundt mens jeg skulle se film. Måtte op og bevæge mig jævnligt..AAAaaavvv! Men det var ikke veer, det ved jeg bare...

 

Mandag hos jdm: hun fortalte at nu står barnets hoved meget/helt fast (det gjorde det ikke for 14 dage siden). Så det var altså det som skete søndag aften; den lille ville være endnu mere på plads og klar.

Har de sidste par dage haft menstruationslignende smerter. Det har jeg haft de sidste to mdr. ca. men nu her tíl sidst er de blevet meget stærkere. Har også smerterne lige nu, og har haft det siden jeg vågnede kl. 6.+ kombineret med rygsmerter. Vi må se hvad dagen bringer...

 

Så det er jo altså en gradvis proces at blive klar til fødsel, her hos mig i hvert fald. Havde egentlig forestillet mig at det ville være sådan mere et som et knips med fingeren : Nu er fødslen i gang, og så startende enten med at vandet går, slimprop der går eller stærke veer.

 

Men i øvrigt fortalte jdm at fødslen først ville blive sat i gang i uge 42+2, sådan ca., hvis der ikke var sket noget før. Og jeg fik en ny tid om en uge hos hende.

Og barnet blev vurderet til 3400-3500 g. på nuværende tidspunkt :o)

Glæder mig til snart at se den lille...

 

Tak for jeres beskrivelser af hvordan veer opleves ;o)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...