Gå til innhold

uff får sånne perioder hvor jeg blir veldig nervøs...


Gjest

Anbefalte innlegg

var hos legen for 2 uker siden, og alt var bra med den lille.. Er nå i min 14 uke.. men alikevel så klarer jeg ikke la være å bli bekymret til tider..!! Har ikke en tendens til magen, bortsett fra noen ganger på kvelden..!!! puppene er blitt større, og det gjør til tider litt vondt i magen..!! Har også ekstreme hodesmerter.. er dett normalt..!

Håper bare noen som har vært bekymret, og heller ikke merket noe til magen med det første, kan roe meg litt ned... !! Kan jo ikke gå til legen hver uke.. blir jo litt ekstremt, og ganske så dyrt i lengden. hehe...

 

Håper på et " comforting" svar

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du.

 

Jeg er også sånn. Nå er jeg i uke 19 og har vert på UL og alt er bra, men klarer liksom ikke slappe av. Fikk beskjed at det er veldig vanlig og at jeg skulle forsøke og styre tankene mine bort fra det. Jeg har avtalt med legen min at jeg kommer til henne hver 14. dag og sjekker hjertelyd for å berolige meg selv. Store ømme pupper er jo et godt tegn, at du har vondt i magen kan jo være et tegn på at det strekker i magen din. Veldig vanlig. Hodepinen kan jo komme av at du er bekjymret. Jeg skal ikke bagatelisere plagene dine. Det er ikke meningen men jeg kjenner meg veldig godt igjen. Om magen vokser er jo veldig inviduelt, Når jeg ventet min føste fikk jeg ikke mage før i uke 20 eller noe sånt. Jeg var veldig liten, nå buler det ut med det er fordi jeg venter nummer to. Jeg blir også veldig oppblåst på kvelden så da må jo også være et godt tegn.

 

Prøv og styr tankene dine til det positive og tenk at mye av det er hormoner. Gå til legen og forklar hvordan du har det og finn en løsning sammen med han/henne. Kanskje du kan få tettere sv.kontr. og da betaler du jo ikke for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar..!!!! Jeg skal gjøre mitt beste å gjøre som du sier.. gleder meg jo veldig, så prøve å kun tenke på det!!! er jo veldig spent..!

 

Lykke til med nr 2!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

 

jeg blir også bekymra innimellom--- har termin dagen etter deg.. ;=)

jEG BLIR LITT ENGSTELIG FORDI JEG IKKE KAN KJENNE NOE JEG LIKSOM.. KVALMEN ER OGSÅ GÅTT OVER.. MEN JEG TROR NOK DET ER GANSKE NORMALT;=) Jeg har litt mage på kvelden , men ikke mye på dagen kan man si.. lege besøk i forbindelse med svangerskap koster ikke noe faktisk.. så er du bekymra be om ekstra timer.. det ahdde jeg gjort.. jeg har ikke hørt hjertelyd enda en gang jeg .. uff da.. håper jeg kan det hos legen neste gang, for nå begynner jeg å bli utålmodig.. vil vite at det lever og sånn ;=)

Men det gjør det sikkert .. Så lenge det ikke skjer noe drastisk regner jeg med at alt går sin vante gang ;=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har hatt det sånn som dere, er nå i uke 23 og tankene kommer fortsatt av og til. Men det er ikke vanlig å få mage i uke 14. Jeg ble kvitt kvalme/oppkast i uke 14, ble mindre øm i puppene og følte meg egentlig i fin form. Dette er normalt! Kjente liv først i uke 19 og har først nå skjønt at det faktisk var babyen. Det er første gang for meg og jeg vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter. Men nå er babyen aktiv flere ganger om dagen, og spesielt når jeg legger meg om kvelden ;o) Periden fremt til du kjenner liv kan virke lang, men mest sannsynlig er alt bra. Nyt dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du,

Det er veldig vanlig å slite med hodepine under graviditeten. Husker ikke helt hva det kommer av, men ihvertfall er det en vanlig og ufarlig plage. At du har vondt i magen er nok livmoren som vokser. Ligamentene på siden av magen din strekker seg veldig nå. Husk at livmoren skal vokse fra å være på str med en knyttneve til en oppblåst ballong. Og når vi har menstruasjonssmerter så er jo det forårsaket av kramper i livmoren. Da er det egentlig ganske logisk at en slik vekst vil gi en del smerter.

Håper du klarer å slappe av!

Lykke til og klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skol bare ta det helt med ro :-) Alt går så fint skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...