Gå til innhold

Min første prøveperiode noensinne!


Skjønnere enn skjønnest

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Er nesten i samme situasjon som Loise. Er i min første prøveperiode og har ventet aktivt med eggløsningstester hver måned etc. i nesten ett år nå. Føler at jeg er utdannet gynekolog....utrolig hvor mye man kan lære seg og huske, bare man er interessert nok!

 

Har aldri prøvd å bli gravid før, så jeg vet ikke hvordan det ligger ann. Er 34 år og håper at jeg ikke har alderen imot meg. Har sjekket alt som går ann å sjekke og ALT er ok. Bare hodet mitt som er litt overfokusert.

 

Har mensen nå og forventer eggløsning i påskedagene. Blir jo en fin påske...! Mitt første forsøk noensinne! Hvis det klaffer på første forsøket, så skjønner jeg at jeg er veldig heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel i en grei alder du, er vel først etter 35 at det KAN begynne gå nedover med fruktbarheten, men det gjelder ikke alle og det går nok bra=)

Lykke til og håpe det klaffer i første pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjønner ikke hvorfor folk begynner så sen med å få barn. Vet at det kan være jobb og utdanning som kan være årsaken. Men.....

Det er jo i 20 årene det er fantsktis å få barn. Er en over 30 får jo barn en gammel mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anonym,

 

den jeg er sammen med er 50!!!! Er ikke alle som er A4 vet du. Har aldri vært det og kommer aldri til å bli det.....heldigvis. Jeg arbeider med barn og ser det verdifulle med modne, kloke og rolige foreldre. Det er det ikke alle 20-åringer som er.

 

Når man vil ha barn er helt individuelt. Det viktigste er at det må passe for foreldrene og føles riktig. Nå føles det 100% riktig å få barn. Har fått opplevd og reist mye, 2 utdanninger og en meget godt betalt jobb, kjøpt hus og alt er i skjønneste orden. Nesten for godt til å være sant. Men om ett år er vi klar til å ta imot et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sin tid er det noe som heter.

Det som er riktig for deg anonym,trenger ikke være riktig for andre.

Derfor skal du glede deg over ditt,men samtidig glede deg med andre.

Fordommer gagner sjelden noen,og minner mere om mangel på innsikt enn visdom.Lykke til skjønn-jeg ønsker deg det beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne er gravid for første gang nå,hun er 33 år, og spiren satt på første forsøk :)

Lykke til med prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i de frynsete nervers rekker, eller noe sånt. :-) Det er i hvert fall ganske slitsomt å vente på IKM etter man har hatt eggløsning. Symptomene strømmer på... Men det er spennende også såklart.

 

Er selv snart 31 år, går inn i 9pp men hadde en exu i 6pp og en pause etter det. Er ved godt mot nå. Ser at "anonym" syns vi har ventet for lenge... Jeg er så oppgitt over sånne som henne, (som man tidvis kan lese om i avisen også) som sier at jenter venter for lenge. Som du sier må vi faktisk ha en mann, og vi bør også være i et forhold hvor begge er klare for barn!

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke svar fra kloke hoder i motsetning til denne anonym...

 

Ja, det må være utsøkt spennende å vente på at IKKE mensen skal komme. Det som er det verste er at man ikke vet hva som er hva. Symtomene er jo temmelig like har jeg hørt. Det kan tyde på at man er gravid eller pms. Har allerede både kjøpt CB digital hvor det står svart på hvitt "Gravid" hvis jeg er det og CB med vanlig kryss.

 

Vet at alle produserer disse hormonene til forskjellig tid, men kan jeg teste på 12 dag? Har en syklus på 29-32 dager.

 

Lykke til selv med prøveperiodene. Håper jeg slipper så mange, vet rett og slett ikke om jeg har motivasjon til det.......

 

Beundringsverdig må jeg si.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei skjønn

 

Dag 12 etter el kan du teste på ja,, standard ikm er 14 dager etter eggløsning.. Og CB påberoper seg å være temmelig trygg å teste med opptil 3 dager før ikm--- altså ned til dag 11.. Selv fikk jeg positiv graviditestest på dag 11 da jeg var gravid sist, i 2004. Nå er det barn nr2 som skal planlegges..

 

Lykke til Skjønn.. jeg skal heie på deg! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loise!

 

Tusen takk for svar og jeg skal heie på deg og!

 

Til anonym!

 

Jeg skal ikke på stork og hvem er du? Ble litt nysgjerrig jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er du da anonym? Det kan du vel si? Skal du selv til Vitanova?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skjønn!

 

Velkommen!! Jeg holder på med min 1pp selv.. Men har en sønn som ble 2 år no. :) Så vi ønsker barn nr 2. Ville ha de tette men har vært brokk opperert 2 ganger etter haste keisersnittet for 2 år siden. Og er no endelig frisk :) !!!

Jeg har IKM den 19 april.. så om Tr kommer da er jeg inne i min 2 pp.

 

Ønsker deg lykke til og skal krysse fingrene for dere! :)

 

Klem

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Skjønn!

 

Det er kjekt å ha disse sidene for oss prøvere! Var flittig bruker under forje graviditet. Har begynt å ta Folat no.. krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...