Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Hva gjør jeg m ed stebarn som ikke eier folkeskikk i det heletatt, svarer adldr når det kommer folk over, sier aldri takk eller hei, hadet. Vil aldri ha normal mat, skal alltid ha et eller annet annet i stedet, Vil aldri går ut bare sitte inne og se på tv fra ahn står opp til han legger seg. Det er masse mer jeg kunne nevnt. har sagt til faren hans og faren sier han er enig men gjør aldri noe med det, så denne sønne hans tror han er kongen i huset og bestemmer over alt og alle og jeg begynner å blir rimelig lei hele ungen. Hvis jeg snakker til han eller sier nå skal det være sånn og sånn fremover så er det allerede sklidd ut neste dag og jeg orker rett og slett ikke mer snart, sla alltdi ha spesial behandlig samme hva det er. Nytter ikke å reise noe sted med ham. Dette blir jo ikke riktig ovenfor de andre barna.
Gjest Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Tja.. ikke lett dette. Men vi har jo hatt noen sånne problemer, og vi måtte innføre et ganske stramt regime her. Vet jo ikke hvor gammel han er, men vår er 10, og han måtte vi være harde mot. Vi innførte ukelønn (penger vi de ha vet du), og dersom han ikke gjør de tingene han har klare instrukser om, så blir det trekk. Vi tar også bort privilegier som tv, pc, spill... alt ekstra, det er privilegier. På et tidspunkt så fikk han ikke den samme maten som oss, han fikk tørre brødskiver og vann ved enkelte måltider. Da tok det ikke lang tid før han fikk tenkt seg om, og tok seg veldig sammen. Når de får trykket virkeligheten ned over hodet, så vil de etterhvert se det. Men - for å presisiere, så har det vært hard jobbing her, vi har terpet og terpet, og det er stadig tilbakefall, men det er mye bedre enn det var, og blir aldri så ille som det var til å begynne med. Unger fra 8 år og oppover kan godt bli konfrontert med at de kan styre mye selv, og vil de ikke ha straff eller vil ha privilegier, så må de holde seg til de reglene som er satt. Sånn er det i samfunnet, og sånn er det i heimen..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 Svak far, svake foreldre gir vanskelige barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå