Gå til innhold

Til dere som ammer kun morgen og kveld


mamma`n til Amalie og Albert

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tulla mi på 7mnd har plutselig funnet ut at hun ikke vil bli ammet, det hele startet for en ukes tid siden i forbindelse med omgangssyke, tenkte det var det som gjorde det og at alt ville ordne seg tilbake til normalen igjen når hun var frisk igjen, men neida.

Morgenpuppen har gått som regel fint, suger ikke like iherdig som hun gjorde før, men hun protesterer ikke. Ellers på dagen, er det som oftest en kamp å få hun til å suge, suger seg gjerne fast og suger veldig forsiktig, for meg kjennes det ut som ligger å koser, svelger litt innimellom. Som regel så må det være helt stille i rommet hvor hun ammes, dette har vi ikke hatt problemer med før, eller kanskje litt, men ikke slik som nå.

Kan legge til at melkeprodusjonen har aldri vært helt på topp, så hun har fått mme til kvelds fra hun ca 2 1/2mnd. Noe jeg har måttet øke med utover dagen pga lite melk, ja jeg vet at jo mer flaske jo mindre melk (MM), men jeg har virkelig prøvd å få opp produksjonen uten hell.

 

Føler nå at jeg har veldig lite melk, har ikke melkespreng selv om hun suger så lite som hun gjør..

 

Så det jeg lurer på er om tulla mi har funnet ut at hun ikke vil ha pupp lenger? eller er det pga lite melk? Eller er det andre ting som kan gjøre det? Hun har fått to tenner nede, lurer på om det er noe på vei oppe, ser ingenting, men hun klør voldsomt, kanskje det er en grunn.....

HAr sjekket ørene, ingenting der heller som tyder på ammenekt

 

Takknemlig for gode råd og svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eeehh glemte meg litt bort her jeg... skrev en overskrift og selve innlegget ble kanskje vinklet litt feil, men det jeg mente å si var om tiden var kanskje inne for å amme morgen og kveld. hun får grøt to ganger pr dag og fruktpure midt på dagen. har fåttt litt middag innimellom men sist hun fikk endte det med omgangsyke, så vi har roet det litt på det området....

 

Siden jeg skrev overskriften til dere som ammer morgen og kveld, må jeg nesten spørre om hvordan dere klarer å holde oppe produksjonen med å abre amme morgen og kveld? Pumper dere midt på dagen?

Begynner på jobb om en mnd, så det blir vel ikke akkurat lettere med mamingen for min del. Ja har rett på ammefri :)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen innstiller melkeproduksjonen etter behovet. Det er helt utrolig! Siden du skal jobbe om en mnd ville jeg satsa på å ikke begynne å amme mer enn en gang på dagen, slik at det blir amming kveld, morgen og ettermiddag.

Er nok bare en puppenektperiode som går over igjen. Men jeg ville benyttet sjangsen til å legge ammingen til rette slik at det passer greit når du skal på jobb! Flott å slippe avvenning om en mnd.

 

Jeg ammer nå morgen, natt og kveld og en el to korte ganger på dagen. Men på dagen er det mest trøst og kos, lite melk da men ho klager ikke. Så har jeg nesten spreng når det er leggetid for lillegull. Melka regulerte seg helt selv etterhvert som jeg ammet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...