Gå til innhold

Oktober: Et POSITIVT innlegg! :)


mamman_til_Noah_&_veslegutt!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Kan vi ikke bare se litt bort fra kvalme, vektøkning og andre bekymringer, og bare glede oss litt over at vi er gravide? Det er jo helt fantastisk!!

 

Tenk på alt som skjer inni oss akkurat nå! Bittesmå mennesker, på bare noen få cm, svømmer rundt i livmoren vår... Jeg vet at det liksom skal være det mest naturlige i hele verden, men for meg er det bare helt utrolig at det går an! Og vi er så innmari heldige som får lov til å oppleve det! :)

 

GRATULERER alle vordende mødre! Vi har en fantastisk reise foran oss! JUUUUHUUUUUUUU!!! :)

 

Stor god klem til alle sammen! JIPPI!!!!!!! :)))))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det er flere som vil tenke positivt :)

Har sitti å tenkt på det samme selv. Det er hele tiden innlegg om hvor kvalm og feit man er. hehe... men det er jo bare så fantastisk!!!

Jeg har også tenkt på at vi kvinner er UTROLIG heldige som faktisk får oppleve det å bære frem en barn på den måten vi skal.

Tenk mannfolka som aldri får opplevd det på samme måten.

Før jeg ble gravid tenkte jeg: mannfolk er heldige, de kan bare "gjøre jobben" så gå å vente...mens dama skal trøkke ut ungen...

Men hallo...det er jo nettopp DETTE som er fantastisk da!!!

 

Tror jeg har funnet meningen med livet... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe-enig med dere begge.

Jeg blir helt stressa av å lese alle bekymrings-meldinger som kommer hver eneste dag. Det er også derfor jeg selv ikke er spesielt aktiv i forumet her...

Men det var veldig hyggelig å komme over dette innlegget, hvor du peker på de positive tingene! Kjempebra!!

Jeg har selvfølgelig forståelse for alle som er bekymret, dere må ikke misforstå, men jeg blir bare så svett av å lese alt som er negativt....

Det skal jo sies også at jeg har det veldig lett, dvs at jeg kjenner ingenting, er ikke kvalm eller dårlig i det hele tatt, så hvis noen blir irritert for at jeg skriver dette, så er det helt greit:)

Jeg er ca. 11+4 i dag, skal på 2.ul på onsdag, og gleder meg veldig til det! Siste ul var jeg 8+5, og så en liten tass med bankende hjerte! Stor stas!

Det som ikke var så moro, var at de fant en cyste på 5 cm på venstre side, som jeg skal få sjekket igjen nå på ul på onsdag. Men legen mente det ikke var grunn til bekymring, så da velger jeg å ikke bekymre meg heller!

Lykke til alle oktober-mødre, jeg gleder meg veldig til magen blir stor, og til det synes ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere! Synes BIM er et fantastisk forum, men har faktisk vurdert å slutte å "være" her p.g.a. alle bekymringsinleggene. Det er så utrolig mange som har opplevd ulike traumatiske hendelser. Blir litt bekymret innimellom.

 

Føler meg så utrolig priviligert som har muligheten til å bære frem mitt andre barn. Var på 1.UL i dag, og først trodde legen det var tvillinger(har litt gamelt utstyr) Både jeg og pappan fikk nærmest sjokk, det hadde nok tatt en stund å venne seg til det, selv om vi selvsagt ville gledet oss. Har aldri sett mannen min så blek før he he.

 

Det var altså bare en !! Gleder meg med dere jenter -:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er utrolig heldige... og tiden etterpå da kan vi jo være hjemme et helt år, og bare kose med babyen.... nei livet er herlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere som tenker som meg! :)

 

Jeg sier ikke at jeg aldri er bekymret, eller at alt bare er fryd og gammen når man er gravid, men hvorfor bare fokusere på det som er negativt? Da blir man jo enda mer bekymret og enda mer deprimert!

 

Som jeg sa så er vi sinnsykt heldige som får lov til å bære frem barna våre!

Tenk på alle de som sliter for å få det til, og de det aldri skjer for...

 

Å, ja! Gleder meg så innmari til babyen kommer jeg også!!! :) Til dere som ikke har født før, så må jeg bare si at - jeg trodde det skulle være stort, men jeg hadde aldri sett for meg det havet av følelser som veltet over meg idet jordmoren la den vesle gutten min på brystet mitt. Det var helt fantastisk!!! Og pappaen hans som hikstegråt, det var også veldig rørende! :)

 

Tror det kommer til å bli like flott denne gangen også, og jeg gleder meg så utrolig mye! Fram til det skal jeg bare prøve å kose meg så mye jeg kan med lillegutt, som bare er ti måneder. Godt at han skal få ha mammaen sin for seg selv en stund til! ;)

 

Takk for svarene jenter! Sånt blir man glad av å lese! :) Også gjør det bare at man gleder seg enda mer når man har noen å dele gledene med! :) Lykke til videre alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...