Gå til innhold

Vekkes for å få mat før mammaen legger seg for natten?


Timothy`s moster med 2 prinser

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 4 mnd.

 

Han legger seg ca 21:00 etter å ha fått pupp.

 

Så sover han til 03:00, spiser og sover videre til 07:00, spiser og står opp.

 

Selv legger jeg meg rundt tolv. Har hørt om flere som tar opp babyen for å amme den i halvsøvne for så å legge den tilbake i sengen for å sove videre etterpå- i håp om å få mer sammenhengende søvn selv.

 

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Gutten min sover alltid 7 timer den første økten, så 4 timer den siste.

 

Vil gjerne høre fra noen med erfaring rundt dette, vil jo for all del ikke ødelegge den dype og sammenhengende søvnen hans om dette ikke har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde dette nesten hver kveld i en periode der han sov nesten hele natten og jeg ønsket å øke melkeproduksjonen.

 

Jeg har også tidligere tatt ham opp iblant for å gi mat dersom jeg har lagt meg f.eks. en halvtime før han har pleid å våkne, slik at jeg skulle slippe å våkne igjen bare 20 minutter etter jeg har sovnet. Men det er lenge siden nå..

 

Det høres ikke ut som om du trenger å vekke, verken for gutten sin del eller din egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det, men angrer bittert nå :(

for da ble hun vant med et ekstra måltid så nå våkner hun for det måltidet uannsett å hele søvnrytma ble ødelagt.

hun spiste i halvsøvne så vekte henne aldri, men hun ble alikevel vant til å spise da. Så hun fortsatte å kreve den maten hun fikk midt på natta å.

 

men det hjelper for noen å for andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vekke han fordet! du kan løfte han forsiktig opp og legge han til puppen, da suger han i søvne, og alt er bare som en fantastisk drøm for han:o)

 

Det har vi gjort hele veien - amme i søvne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, jeg angrer også bittert!!!

Prinsessen legger seg kl19 (3,5 mnd), noe som forøvrig er selvvalgt:D. hun sov da fra 1900 til ca 0200!!! deretter var det 2-3 timers intervaller. men etter tips fra flere, begynte jeg å mate henne i søvne når jeg la meg sånn ca 2300, i håp om å forskyve denne lange søvnen. det skjedde IKKE. det resulterte kun i enda et måltid, for nå har hun begynt å våkne rundt 23..... Men, alle er forskjellige. eneste måten å finne ut om det funker, er å prøve. men funker det ikke første natten, ville jeg kanskje revurdert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger meg tar jeg opp jenta mi på 6 mnd. for å amme. Hun suger i halvsøvne, raper og sovner igjen kjapt. Dette er en super måte for både mor og barn til å sove lenger.....

Når jeg legger meg kl24 og gir pupp, kan hun sove til 07. Perfekt..... Bedre det enn å våkne 2 timer etter en la seg for å amme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du er heldig som får han til å sove 7 timer sammenhengende i første økt. Jeg ville ikke vekket han rundt midnatt for å amme; tror du like gjerne kan risikere at det bare blir et ekstra nattmåltid, som noen her skriver. Min gutt sovner rundt kl 21 (er 4 mnd) etter pupp, og han våkner igjen av seg selv mellom midnatt og kl 01 en gang, og vil ha mat. Og deretter går det ca. 3 timer til neste gang. Hadde håpet at han skulle holde til morgenen, men det har ennå ikke skjedd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...