Gå til innhold

For en flott helg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi voksen satt oss ned her før helgen, og ble enige om noen retningslinjer for helgen. Av mange grunner. Alt går nemlig ikke på skinner her hos oss, fordi vi har barn med veldig mange forskjellige behov og i veldig forskjellige alderstrinn.

Samt at vi voksen også faktisk trenger helgene til å slappe litt av på, for vi har jo heller ikke den muligheten hele ukene. Så helgene er ikke til for å varte opp barn som ikke gidder flytte seg fra sofan og pc, og som tror mat og drikke kommer svevende inn på magiske tepper! :)

Far skulle i tillegg på kurs ganske mange timer på lørdag, noe som vi alle vil tjene på etterhvert at han gjennomfører. Men det setter jo ekstra krav til meg, som da blir alene med 5 barn og handling.

Men det gikk til alles ros og mange positive setninger i dag, veldig bra! Jeg ble nesten på gråten av mine stebarn her i går, for de hadde tatt med seg minsten ned, og de passet på ham helt til jeg våknet av meg selv!! Ble ganske flau når jeg kikket på klokken da, men de syntes det bare hadde vært koselig og broren hadde vært utrolig snill!!!!

I dag har jeg og mannen vært på kino mens mine barn har passet lillebror, og de også har klart dette med stor stjerne. Og lille bror, mor og far er i lykkerus! For for første gang på 6 år har vi følt at vi fikk en udelt koselig familie helg. Og selv de bitreste av fiender blandt barna eldste min og eldste stesønn, lekte og lo og hadde det moro sammen. Og gutten på 11 satt med store fasinerte øyne å kikket på denne 13 år gamle jenta, som for han plutselig var en stor helt! Hun slapp han inn i en verden som han syntes er veldig spennende, nemlig tenårene! :)

Så nå håper vi neste korsvei, nemlig påsken, kan bidra til at vi alle klarer å holde ved denne positive opplevelsen. For vi voksen er innstilte på å jobbe for samhold, stabilitet og positive opplevelser. Men det må starte hos oss. Og da må han og jeg jobbe med hva vi kan gjøre, og ikke minst at han og jeg også tar vare på vår verdi i myldret av barn! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra!!!

Dette fortjente dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...