Gå til innhold

Går det an at fadderne ikke er kristne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det lurer jeg på... vet at en fadder skal "hjelpe å oppdra barnet i den kristne tro" men vi døper mest fordi det er en tradisjon i min forlovedes familie... og jeg vil heller ikke at min famile skal føle seg utelatt, vet de ville satt pris på å bety noe for barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste kravet kirken krever er vel at fadderen er medlem i statskirken.... Tror jeg..

Skrevet

Har selv prestert å bli fadder, og måtte ikke gjennomgå noe "høring" fra presten, noe som da hadde vært tilfelle. Tror jeg fikk et hefte eller noe i den forbindelse, men er så lenge siden. Er iallefall ikke kristen jeg.

Skrevet

Man skal være medlem av statskirken eller en annen kirke. Vi har et vennepar av den katolske kirken til faddere i tillegg til søsken. De er jo medlemmer av en kirke...

Men der igjen, vet jeg også at folk som ikke har tilhørt noen kirke også har vært faddere. De har bare ikke sagt noe om det. Det var ingen som spurte meg når jeg meldte til dåp, om alle fadderene var medlem av (stats) kirken

Skrevet

Man må være medlem av et trossamfunn som praktiserer dåp for å kunne være fadder i Den Norske Kirke.

Skrevet

Du kan velge hvem du vil til faddere til barnet ditt.. Og de trenger ikke å være medlem av statskirka eller annen trossamfunn!!!!!!!!

Skrevet

det er vel ikke helt riktig, i papirene jeg fikk fra kirka her om dagen står det at faddere skal være medlem i et religiøst trossamfunn som godtar dåpen som et religiøst rituale....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...