Gå til innhold

Ang det når enebarnet blir storebror/søster


Meesah og HattiFnattene♡

Anbefalte innlegg

Datteren min er 3 år, og en veldig populær liten frøken. Hun er en sånn som kommer inn i rommet og får masse oppmerksomhet med en gang. Hun er første barnebarnet, og er veldig språklig utviklet, noe som resulterer i at de fleste faller pladask for henne. (Masse skryt nå ja)

 

Jeg er derfor veldig engstelig for henne når da tvillingene blir født. Hvordan hun vil takle at alle vender oppmerksomheten mot de. Jeg er ikke redd for sjalusi egentlig, hun gleder seg veldig til å bli storesøster, men jeg er redd for at hun skal føle seg sveket når andre i familien kommer til å være mest fascinerte av de små.

 

Hvordan har dette gått med deres?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jenta vår var første barnebarnet for seks (!) besteforeldre, og var sånn sett vant til bortskjemming og masse oppmerksomhet i familiesammenheng. Hun har også vært så heldig å få være litt av en "favoritt" i barnehage osv. Hun var tre år når hun fikk lillebroren sin nå, og det har gått kjempefint! Hun har nytt oppmerksomheten som har fulgt med minsten, og har stolt fortalt om fødselen og forklart besøkende om at lillebror gjør sånn-og-sånn. Besteforeldrene er fremdeles forelska i førstemann selv om det har kommet et nurk på banen, faktisk er jeg litt sjalu på hans vegne! :-)

 

Tror det som oftest går veldig bra å få søsken - særlig når du jo allerede er bevisst på det. Sett mannen din til å overøse storesøster med kjærlighet mens du sliter med de nye små! Lykke til!

Lenke til kommentar

Jenta mi er også et hærlig vesen som kommer i snakk med folk overalt. Snakket veldig tidlig og i 1 1/2 års alderen snakket hun i setninger og kunne synge hele sanger. Så har blitt veldig masse oppmerksomhet rettet mot henne...

 

Så egentlig hadde hun litt godt av å få konkurranse..

 

Men det aller viktigste er at DU forsetter å gjøre ting i lag med henne som du bruker. Jeg tok med meg jenta mi på julemesse da lillesøstra var 5 dager gammel, og vi har vært flink å stikke av hele tiden fra lillesøster va nyfødt, slik at vi får vår kvalitetstid.

 

Jeg har fullammet lillesøster og hun tok ikke flaske før hun var 9 mnd!!! så ble begrenset tid men nok til at hun følte at vi forsatt kunne gjøre litt i lag.. I tillegg føler jo pappaen seg viktig og får masse kvalitetstid med babyen...

 

Gleder meg til å kunne stikke av med de to store jentene mine og la denne babyen få kose seg med pappaen...

 

(Godt råd.. støvsuger gjør susen, om vi va litt sein, brukte pappaen bare og støvsuge med snuppa på armen og da var det stilt... ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...