Gå til innhold

jeg klør!!!!


alvha

Anbefalte innlegg

hei!

er i uke 24 nå... og i to døgn har jeg klødd på hele kroppen!!! ikke på magen, men ellers over alt. har fått en mørk ring rundt navlen også... ellers har jeg ingen strekkmerker, og har bare lagt på meg 3 kg...

 

noen som sliter med samme kløe? jeg holder på å bli sprø i kveld!! :-)

 

mamma til gutt 24. juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 13 uker og klør allerede. Legger, armer, skuldre og rygg. Jo mer jeg klør, verre blir det jo. Hm.... Men det er jo normalt, så må jo bare prøve å leve med det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har merket det de siste dagene jeg.

i går klødde jeg masse på bena og rompa...trodde det var fordi jeg kanskje hadde gått mye.

Men i dag har det gått ut over armene..

Er det normalt? Hvorfor klør man da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt denne kløen siden uke 7, har minket litt nå. Klør fortsatt veldig mye langs hele ryggraden og på brystene. Våkner på nettene og klør til det svir og blir røde merker.... Pyton.

Det kommer vel av hormonene, det er til å bli sprø av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør også over alt, spes. på magen! Til å bli passelig gal av :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør også noe helt vanvittig. Klarer ikke å la vær å klø heller og får nesten ikke sove om nettene pga den kløen. Har i perioder hatt litt utslett og så og håper ikke jeg får masse arr på kroppen etter graviditeten forhar sm¨å merker rundt omkring på kroppen etter å ha klødd og klødd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det finnes noen greier på apoteket som skal hjelpe på svangerskapskløe... bare et lite tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende råd stod på Apotek1 sin hjemmeside:

 

Tørr hud og svangerskapskløe

Mange gravide får hudkløe. Årsaken antas å være hormonforandringene under svangerskapet.

Ved kraftig svangerkapskløe bør du kontakte lege.Tørr hud klør også lettere.

 

Hva kan jeg gjøre selv?

Bruk løstsittende klær, helst i naturfibre som bomull, lin eller silke. Unngå å ha det for varmt i soverommet – kløen forverrer seg som regel når du er varm. Siden tørr hud vil forverre kløen, bør du unngå for sterke såper i dusjen – bruk gjerne en dusjolje isteden. Smør deg godt med en god og mild krem eller lotion hver dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...