Gå til innhold

Noen som har fått svar på hvorfor man opplever MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei allesammen,

 

Jeg var gravid to ganger i fjor med påfølgende MA. Første gang oppdaget jeg det i uke 12 etter småblødninger, andre gang ble det oppdaget da jeg selv valgte å betale for ul i uke 7.

Jeg synest det er rart at dette skjer flere ganger på rad, men legene gir ikke noe klart svar og sier bare " du er jo så ung og du får bare prøve igjen, i det minste blir du gravid" og vil først hjelpe hvis det går galt en tredje gang. Nå prøver vi igjen, men jeg er redd det ikke er så tilfeldig som legene mine sier, og at en graviditet kommer til å gå galt igjen.

 

Er det noen som har fått noen bedre forklaringer enn meg eller har noen synspunkter?

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg har hatt 7 MA og aldri fått noen forklaring.

Alle prøver og utredninger er tatt inkl gentester.

Det har også vært forsøkt tatt patologisk undersøkelse av fostermaterialet, men det hadde vært dødt for lenge til at de fikk det gjort.

De har bare dratt på skuldrene og oppfordra meg til å forsøke videre. Jeg og mannen min har et barn sammen fra før, så da er det liksom ikke noe som skal forhindre at vi ikke skal få det til mener di.

Men men - blir sjelden gravid, og nå har vi fått mulighet til å forsøke ivf. Oddsene er ikke de helt store, men vi vil ikke ha noe uprøvd.

 

Kan bare ønske deg lykke til og sende deg gode tanker. Vet akkurat hva du har vært igjennom!

 

Klem

Lenke til kommentar

Hei igjen og tusen takk for hyggelig omtanke,

 

Jeg synest det er rart at legene ikke kan finne ut noe, når det helt klart er noe som ikke stemmer.

Litt pyton at man ikke har noe kontroll over kroppen sin og ikke kan leggge noen planer. Livet blir jo satt fullstendig på hold når man opplever gjentatte aborter, for ikke å snakke om psyken-glede og sorg i en evig berg og dalbane. Jeg berømmer dere for at dere holder ut, og ønsker dere all lykke til!

Om to uker kan jeg igjen teste om det blir graviditet på meg denne perioden, lar høre fra meg:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...