Gå til innhold

Er dere tykke eller tynne?


Snooopi

Anbefalte innlegg

De sier jo at hvis en er tykk så kan det være et problem å bli gravid... Min BMI er på litt over 30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling på hva min BMI er, men jeg er 1,74 og veier 62 kg..

 

Altså litt under snittet, men sånn passe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

Jeg har nok noen kilo for mye, og er av den typen som alltid er på slankern...Men jeg kjenner så mange store, flotte jenter som har blitt gravide, at jeg bekymrer meg ikke over det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 24 år, og er akkurat passe. Verken for tynn eller tykk. Min BMI ligger på 23 tror jeg

 

men det må sies, man skal ikke alltid "høre" på bmi heller, den sier ingenting om fettprosenten..

 

Jeg kjenner en som har høy bmi (tilsvarer fedme), men han har ikke et gram fett på kroppen og kan ikke akkurat kalles tykk. Han har bare muskler,,

 

Så man skal ikke alltid ta BMI for god fisk.

Man bør helst måle fettprosent tror jeg.. Jeg har vel normal fettprosent også. 23-24..(litt kroppshysteri her i gården av og til, så måtte kjøpe meg ei vekt som målte muskler, vann og fett..)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy vekt kan nok gi redusert fruktbarhet, men hvis du lever sunt og trener regelmessig og ikke har PCO vil jeg ikke tro det er noe stort problem...

 

Selv er jeg 179 høy og veier 63 kg, dvs. en BMI på ca 20.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva min BMI er. Ca 23-24 tipper jeg. Ser på meg selv som meget normalvektig... 1,64 høy og 59 kilo. Jeg spiser masse sunn mat og masse snop i tillegg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi... et spørsmål jeg ikke har sett før..., men faktisk tenkt litt på de siste dagene... er 180 høy og veier mellom 80 og 85, hvilket gir BMI på 25-26.

Fikk journalen min fra legen på torsdag og så ( stønn) at fastlegen min hade beskrevet meg som lett overvektig... vet jo at det er litt mye - men var liksom ille å se det på papiret...

Har et mål om å gå ned til ca 72, men synes ikke det er lett midt oppi alt styret med hormoner og ligge stille på sofa'n ......

 

Lykke til med srapystart denne uken Snoopi!!!

Håper jeg kommer etter snart... Hcg 250 i dag, fallende fra sist uke - så nå håper jeg det kommer normal mens snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så må en huske på, at muskler veier faktisk mye mer enn fett :)

 

Så det kommer jo ann på om man trener og slikt :) Da blir bmi'en feil, hvis den skal være riktig, så må man gå gjennom endel tester, som aldrer, makspuls, vekt, høyde.osv..osv..

 

 

:)

 

 

lykke til jenter!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min BMI er også 30 :(

 

Til min ufordel ligger "det" forran på magen og rundt lårene.

De verste plassene for oss damer!

Skal vist værre vanskeligere å bli gravid da.

Har prøvd å gått ned. Men det funker jo ikke jo. Enda jeg er i aktivitet og spiser forholdsvis sundt. Hm!

 

Når skulle du starte med spray?

Var ikke vi omtrent likt i løypa. Starter på onsdag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere ville dele det med meg! Jeg synes selv jeg lever sundt. Spiser havregryn til frokost hver dag, grovt brød til lunsj, grønnsaker og frukt hver dag. jeg sykler til jobb hver dag også, 10 km hver vei. Jeg drikker et glass rødvin en sjelden gang, kaffe er det skåret ned på, og jeg holdt opp å røyke før jul. Problemet er bare de gangene jeg "faller i".

 

Men nå er jeg oppreist, det er nemlig NÅ jeg lykkes!!! Starter spray på torsdag 6. april.

 

Vil også ønske dere lykke til, jentene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen at jeg burde gå litt ned i vekt :( Var ett lite slag i trynet for jeg har alltid vært tynn å kunne spise hva jeg ville, men de siste årene har det snudd på seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...