Gå til innhold

Utstyr til sengen-hva trengs?


Thea

Anbefalte innlegg

Holder på å sjekke ut hva jeg bør skaffe av ting til seng og vogn. Har termin 13.juni.

 

Hva slags dyne trenger man? Er det nødvendig med to - den minste til vogna og den mellomstore til sengen? (sjekket i butikken og de har tre størrelser). Dun eller fiber?

 

Er det kanskje nok med et godt teppe om sommeren?

Har blitt anbefalt to andre alternativer: en slags sovepose som festes som en selebukse. Poenget er at babyen ikke skal klare å sparke den av...Men da blir det vel kaldt på armene?

Og voksipose til å ha i vognen..men bør en da ha en sommerpose og en vinterpose?

 

Skulle gjerne kjøpt alt, men budsjettet begynner å bli stramt nå, så må prøve å gjøre det mest mulig praktisk og rimelig....

 

Noen som har gode tips eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på om du har hard bag eller soft bag i vognen. Har du hard bag, kan du bruke dyne eller teppe (kommer an på hvor varmt det er og hvor mye klær babyen har på seg...) Men du må bare kjøpe den minste dynen, den mellomste (juniordynen) er alt for stor!!! I sengen brukte jeg dyne, men bare teppe på de varmeste dagene... Kommer an på om du bruker helseteppe eller ullteppe, fleeceteppe osv... og hvor mye klær babyen har på seg... Har ingen erfaring med soveposen, men har hørt om andre som er fornøyd med det. Er kanskje litt smak og behag...?

Ble litt rotete dette, men håper det var til litt hjelp vertfall... :o)

 

Lykke til med babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ullsovepose til høst, vinter og vår. Ull er sunt, året rundt, men selvfølgelig ikke på varme sommerdager. Da brukte jeg ullfleeceteppe fra Nøstebarn, en fantastisk innvestering 325,-, eller en tynn sommerdyne. Ullfleeceteppe brukte jeg hele året. Gutten min vil bruke det enda, og nå er han 4.5 år. Det er så deilig og mykt sier han, så vi måtte kjøpe nytt til denne babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Jeg har vanlige dyner( ikke dun-allergi), et til vogn, og et til seng/kurv.

 

blir dette for varmt bruker jeg teppe-fleece.( ikke noe fancy).

 

Tror på lufting på rommet, så jeg tror dyne er på sin plass det meste av sommeren- får se det ann.

 

det er alt<.-)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...