Gå til innhold

Svar på: hva med de positive historiene..


stardust*

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen.

Jeg begynte å lese på denne tråden, og fant fort ut at her var det mange meninger. Jeg leste ikke igjennom alle så det kan jo hende at jeg gjentar noen andre her.

 

Men jeg tenker som så at vi er alle forskjellige individer med like mange forskjellig meniger, holdninger, fordommer, følelser.

Når man skriver et innlegg her så er det kanskje hundrevis som leser innlegget, og siden det er skriftelig innlegg og ikke verbalt så er det jo helt fritt for tonefall og kroppsspråk som kan være med å få frem det som er ment å bli sagt.

Så da vil alle vi som leser tolke innlegget på vår helt egen måte og få meniger og følelser i sving som kanskje en annen som leser det samme ikke hadde fått.

Vi tolker jo alle forskjellig avhengig av kunnskap, erfaring, bakgrunn osv.

 

I et forum som dette så må vi gi rom for alle slags meninger og utsagn og vise respekt ved å ikke kommentere alt vi ikke er enig i. ( ihverfall ikke på en spydig måte, det kan jo være at innlegger faktisk ikke vet bedre).

 

Angående det at det står flere innlegg om det å miste så syns jeg at de som mister må få lov å gi uttrykk for det her på 1 tri. . Det å være i første tri er kritiske uker og for mange innbærer det opplevelsen av og miste en spire.

Men jeg er enig at skal man gå dypt inn i det så er det jo et eget forum for di som har mistet.

 

Ellers så er jeg veldig klar for flere solskinnshistorier!! Det er jo kjempekoselig!

 

Her skal jeg fortelle min!!

I dag når jeg stod opp så kom min gode sønn hoppende inn i stua, han var så glad i dag fordi det snart er jul. Men det er ikke snart jul, vennen min svarer jeg. Det er ikke lenge siden det var jul!! Ååååå... svarte han med triste øyne!! Men hvet du hva jeg ønsker meg til jul da mamma sa han.. Nei, svarte jeg, hva da? Jeg ønsker meg et spill til nintendoen, en spiderman klokke og en lillebror:)

 

Åhhhhhhhhhh... tenkte jeg da:) Det var koselig det!! Det er jo akkurat hva han får hvis alt går bra. (Går over i uke ni til tirsdag)...

 

Uff dette ble da veldig langt!!

Klem fra meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg i at en kan missforstå hva som blir sagt her inne.Noen kan oppfatte ting spydig,andre ikke.Ikke sikkert at den som skriver innlegget er ment som spydig i det hele tatt.

 

Koselig med solskinnshistorier,men det er så lite å fortelle om svangerskapet så langt som kan settes i den katogorien,bortsett fra at jeg er kjempeglad for at jeg er gravid og ser frem til å holde den lille i armene.

 

Så kjekt at din sønn ønsker seg en lillebror da,det er jo ikke alle som ser det med en gang.Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffet og lei meg over synspunktet som hovedinnlegger i tråden "Hva med de positive historiene?" og andre har gitt uttrykk for her.

 

Når menn ofte beskylder oss kvinner for å være usolidarisk så er det vel slike holdninger de sikter til. Kanksje er det mer enn en anelse av sannhet i utsagnet om at "Kvinner er sin egen verst!!

 

ALLE vi her inne på 1.trimester skulle gjerne ønske at et svangerskap var en eneste stor solskinnhistorie. Jeg for min egen del fikk helt sjokk og sliter fortsatt psykisk etter jeg oppdaget at NEI, ikke alt nødvendigivs går som man skulle ønske det.

 

På sidene her har jeg fått trøst, forståelse og mange lykkeønskninger. Til og med kvinner som har hatt det mye verre enn meg har ønsket meg lykke til i et nytt svangerskap. Og det har betydd ufattelig mye. Selv om vi hører om det triste så synes jeg disse sidene er preget av positivitet og jeg har hatt godt av å høre at det går bra med så mange.

 

Jentene her inne er flinke til å beskrive hva de skriver om i overskriftene og da er det unødvendig å gå inn og leser hvis man finner visse temaer støtende.

 

Hvis 1. trimester skal deles inn in en A-gjeng der alt er bare solskinn og en B-gjeng for oss som har mistet så synes jeg den mister sin funksjon. Hovedinnleggeren påstår at hun ikke er ute etter å såre men innlegget i sin helhet forteller noe ganske annet.

 

Jeg ber til Gud om at ikke du noen gang kommer til å trenge hjelpen og støtten som jeg og mange andre har fått her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anonym

 

du missforstår helt hva hovedinnlegger mener. jeg er helt enig med at de som trenger trøst skal få det, men er helt enig om at dypere diskusjoner bør ligge på riktig forum. Når jeg ble gravid så var alt bare lykken til en venninne fortalte meg om denne siden. Nå er jeg konstant bekymret for en SA etter å ha lest om alt det som kan gå gale. Jeg vet at jeg ikke har noen garanti for at det skal gå bra nå eller senere, og jeg og ber til gud for at det skal gå bra.

 

MEN innlegg som "Når menn ofte beskylder oss kvinner for å være usolidarisk så er det vel slike holdninger de sikter til. Kanksje er det mer enn en anelse av sannhet i utsagnet om at "Kvinner er sin egen verst!!" - ER DET NOK DU SOM STÅR FOR. og ikke hovedinnlegger.

 

Jeg ønsker begge lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også en link på venstre side som er et forum for de som opplever/ er bekymret for uønsket abort. Hva med og lufte sine tanker for likesinnede der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ut fra at de som skriver innlegg ang SA/MA gjerne vil høre erfaringer fra andre, og få støtte, så hvorfor skal det være NEGATIVT å minne dem på at det faktisk finnes egen link om dette? Har selv brukt det forumet, og fått mange kloke svar fra noeen med erfaring. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, skjønner godt at postive historier etterlyses. Sidene domineres til tider av de som (ofte uten særlig grunn) bruker mye tid på å bekymre seg om SA/MA.

 

Jeg tror det fort kan bli litt felleshysteri ut av dette. samtidig må de som mister/er i fare for å miste kunne uttrykke det, men noen ganger handler sidene nesten ikke om annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...