Gå til innhold

usikker noen som kan hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om jeg er på rett side men føler i allefall det er den beste sidA for meg og få råd på. for å si det sånn jeg har en flott gutt på4 år og venter nr 2 med samme far, men da jeg var 4 mnd på vei så orka han ikke mer da stakk han noe jeg synes er helt for jæ... men har nå begynt å tenke å grue meg hva om og event når han får seg ny dame, jeg vil ikke att barna mine skal bli innvolvert i andre "mødre" hva om de liker henne mere enn meg? og hva om de ikke liker a? og hva om de liker a og det plutselig blir slutt mellom dem og han finner ei annen igjen som de må forholde seg til? synes det er galt overfor barna. for de som lurer på hvorfor jeg bare har nevnt hva med han og dame og ikke hva med meg og type så kan jeg si med en gang att jeg ikke kan se med selv i den situasjonen. jeg har veldig problemer med å ha kommet i denne situasjonen og bli "alenemor" var ganske sikker på att når jeg ble gravid med nr to og vi begge ville behodet barnet så regna jeg oxo med att forholdet vårt var ganske sikkert, skjønner bare ikke hvordan han kunne sette meg og barna i denne situasjonen.

kanskje jeg er trangsynt og har rare meninger men synes ikke det er rett i bare å dra når man har barn uten å ha kjempa ordentlig for att forholdet skulle fungere. vet oxoo att det er veldig vanlig att folk skiller lag selv om de har barn , men jeg er ung og har vanskelig for å godta att jg skal bli alenemor. spydige kommentarer trenger jeg ikke nå, dette er mitt synspunk og sånn føler jeg det. og ikke misforstå dere som er alene jeg rakker ikke ned på alenemødre ikke i det hele tatt har bare veldig vanskelig for å godta att jeg har havna i den situasjonen og alle problemene det eventuelt fører med seg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

nei dette var ikke noen kjekk situasjon å komme i. Jeg forstår at det er vondt å måtte bli alene og spesielt fra første stund med en baby. Men jeg tror at bitterhet og usikkerhet ang. en ny dame vil bare gjøre livet vondt værre. Prøv å hev hodet og gjør alt du kan for å klare deg alene og uten han. Hvis han skulle møtte en nye dame, være i møtekommende og hyggelig. Stol på deg selv, ungene er glad i mora sin uansett, men de vil også være glad i faren sin også. Men de kan også være glad i andre uten at det betyr at de er mer glad i de enn deg......sånn som besteforeldre, barnehagepersonell osv...de har ungene godt av. De kan også være glad i steforeldrene sine uten at det betyr at de er mer glad i de enn sine egne foreldre. Men personlig tror jeg det er viktig å la ungene få lov til å være glad i steforeldrene sine. Dette tror jeg vill gjøre ting bedre på sikt...........

Ønsker deg lykke til og stol på deg selv.

Skrevet

Husk på at det alltid er du som er MAMMA'n deres. Den finns det kun en av... Det vet barna ganske raskt og de fleste kvinner vil ha respekt for dette også.

Hilsen stemor - som stadig sier til "mine" stebarn at de har bare en mamma - og det er dessverre ikke meg, men jeg vil gjerne være en kjempegod ekstramamma for dem...

Skrevet

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon du har kommet i... Jeg er selv stemor, og vet godt og innfinner meg med at jeg aldri kan konkurrere med mammaen hans... har heller ikke noe ønske om det. Det eneste jeg kan gjøre er å være der for gutten, og være en positiv og stabil voksen i livet hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...