Gå til innhold

Blir overrasket....


nina1

Anbefalte innlegg

Hei alle..

 

Nå har jeg lagt inn et par tråder på denne siden, men har visst blitt glad i å debattere her inne.....

 

Er det bare jeg som mener at faren til barnet har like mye rett til å bestemme om man skal beholde eller ta abort?

Selv om det er kvinnen som bærer fram og føder barnet, så synes jeg ikke at vi kan bestemme alene om vi skal ta abort eller ikke.

 

Eks:

Hadde jeg ønsket å beholde og mannen min ikke- hadde jeg tatt abort!!!!

Hadde jeg ikke vært sammen med barnefar og han ønsket at jeg tok abort- hadde jeg gjort det!!!

 

Virker som mange kvinner utnytter den "maktposisjonen" de sitter i og velger selv uten å ta hensyn til farens meninger...

Det spiller vel ingen rolle hvilken kropp fosteret er inne i?

Hvis en av partene ikke ønsker å påta seg det ansvaret det er å være foreldre, kan man jo ikke tvinge dem!

Det kaller jeg respektløst iallefall......

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Eh... m.a.o så selv om du overhode ikke hadde hatt lyst eller var klar til å få barn,så hadde du båret fram og fått barnet siden barnefaren ville det???

Ja, ja...sikker på at nicket ditt ikke skulle vært Nino?

Lenke til kommentar

I dagens samfunn er det nå slik at det ofte er kvinnene som tar på seg ansvaret dersom ting skjærer seg med barnefaren. Enda for all del jeg mener ikke at en far ikke kan ta like godt ansvar

Det er jo kvinnens kropp som må bære det frem

Sånn er det bare. Jeg syns heller ikke det er riktig at kvinnen skal få bestemme det ene og alene uten barnefaren. Det kommer litt an på hva slags forhold man har til barnefaren.

 

Jeg syns det virkelig er trist der man ikke kommer til enighet. Den ene vil bli lidende tilslutt dersom meninger ikke snur seg. Jeg syns det viktig med enighet ihvertfall en avgjørelse begge kan slå seg til ro med. Det siste er vel det viktigste for livet etter avgjørelsen.

 

Men som hovedregel er enig meg Nina. Det er et felles ansvar og derfor en felles avgjørelse. Man må bare passe på og ikke gjøre det for svart/hvit

Lenke til kommentar

Synes du gjør situasjonen litt vel forenklet. Jeg har vært i akkurat en sånn situasjon - har du?

 

Jeg ble uventet gravid, og mannen min ville at vi skulle ta bort. Dette fordi vi har to nydelige barn, og sprengt kapasitet fra før.

 

I begynnelsen tenkte jeg som du, at jeg ville ta abort da, selv om det ikke føltes riktig for meg. Men etter rådgivning begynte jeg å tenke mer gjennom ting. Som du sier har faren like mye rett til å bestemme om barnet skal beholdes eller ikke. Men dette gjelder også omvendt!! I utgangspunktet har foreldrene 50% "stemmerett" hver. Så hvem skal få bestemme? Jeg mener at kvinnen har en liten overvekt her, i og med at det er hennes kropp det gjelder. Det er hun som må gjennomgå et svangerskap amming osv hvis de skal beholde. Det er hun som fysisk må gjennomføre selve aborten hvis det blir utfallet, og slite med eventuelle psykiske ettervirkninger.

 

Hvis jeg hadde valgt å ta abort kun fordi mannen min ønsket det, så tror jeg virkelig at jeg hadde slitt i forholdet med ham etterpå.

 

Jeg synes ikke at mannen skal få bestemme mer over kvinnen enn henne selv.

Lenke til kommentar

Det er like respektløst å tvinge den ene parten til abort som det er å tvinge noen til å bli far. Hmmmm, et evig dilemma det der. Det finnes ingen fasit i dette spørsmålet. Bare personlige overbevisninger. Du har din Nina1, andre har sin og dere blir aldri enige uansett hvor mye dere debatterer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...