Gå til innhold

Sovner ikke...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 20 måneder har plutselig sluttet sovne selv om kvelden. Har aldri vært noe problem å legge henne, men forrige søndag snudde det brått... Nekter å legge seg, hylskriker og tviholder i meg når jeg skal legge henne i senga. Akkurat som om det er noe forferdelig oppi den senga. Lurer litt på om det kan være at vi stilte klokka, men hvis vi legger henne i vogna så er det ikke noe problem.. Da sovner hun med en gang. Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne jeg ha skrevet selv, bortsett fra at vår datter er 18 mnd. Har i en laang periode sovnet helt greit av seg selv, frem til forrige søndag. Jeg tror det har noe med lysere kvelder etter å ha stilt klokka. Hun sovner også som en stein i vogna, men der er hun tross alt vant til å sovne når det er lyst. (hun sover bare utendørs i vogn på dagtid). Selv med rullegardinen nedtrukket er det ikke like mørkt som vanlig på rommet hennes og hun er nå helt krakilsk. Vi har bestemt oss for å ligge på en madrass inne på rommet hennes til hun sovner. Hun får skrike på så mye hun vil, men da vet vi at hun iallefall er trygg på at vi er der. Dette gjorde vi også for noen måneder tilbake etter mye kluss i leggerutiner pga flytting og sykdom. Det funket veldig bra da, etter 3 kvelder med litt skriking gikk det seg til. Vi begynte med dette i går kveld igjen, og la henne til vanlig tid (19.00) Det tok 1 time før hun roet seg, med mye skriking. Jeg roet henne innimellom og lå ved siden av på madrass. I kveld sovnet hun etter 35 minutter. Har ingen bedre råd - men det er i allefall en forbigående fase :-) Med ønske om gode, lange og lyse vårkvelder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...