Gå til innhold

sur når han våkner


Meg og bøllegutta!!

Anbefalte innlegg

Gutten vår på 14 mnd er en noen ganger så sur når han våkner. Mest etter lurer på dagen men en sjelden morgen kan han også være helt umulig i opptil en halv time. Han hyler og bærer seg, sutrer og slår etter ting og er tydelig irritert. Noen som har barn som er sånn . Han roer seg gradvis og så er alt bra. Virker som om han noen ganger våkner fr tidlig på morran liksom og at vi sitedenfor å ta han opp egentlig burde bare gitt han smokken og fått han til å sove videre? Eller kanskje han bare er skikkelig morra gretten og trenger tid tilå våkne helt? Det skal legges til at han er inne i en volsom trasse periode og har en enormt sterk vilje hehe Han er spesielt ille mot meg og mannen min : ) Han var hos besteforeldrene sine fra igår til idag og da hadde han vært veldig snill og grei hehe Han er ellers i bra form og veldig godt humør sålenge han får vilja si. Spiser ikke så mye om dagen fordi han fårtenner så vi lurte litt på om denne sure perioden når han våkner kan ha noe med tenner å gjøre også?? Vil gjerne høre deres erfaringer

 

Hanne08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia. Vår datter på 23 mnd kan også være utrrrolig gretten når hun våkner. Spesielt etter hvilen på dagtid. Hun har vært sånn ganske lenge, hvis ikke alltid. Jeg antar at hun da enten har sovet for lite, eller for mye, eller at det bare passet henne utrolig dårlig å våkne akkurat da :o) Hun trenger som regel ganske lang tid på å våkne, og komme til seg selv. Helst liker hun å sitte helt stille i fanget mitt og bare være helt i fred og ro. Hun har også et fabelaktig temperament og er nok i full gang med trassalderen ja. Vi har måttet ta i bruk reisesenga hennes som "raseseng" på stua og har henne oppi der når hun får raserianfall - for hun har dessverre begynt å denge ansiktet i gulvet når hun blir sint, og oppi den får hun ikke skadet seg ihvertfall... Nuvel, tror moralen må være at de kan være sure og morgengretne de som vi ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sønnen min. Han er som regel gretten når han våkner etter luren sin på dagtid. Sånn har han egentlig alltid vært, men det har blitt værre i det siste. Gutten min er 20 mnd, og inne i sin andre "trass-periode" (liker ikke ordet trass, men vi forstår vel alle hva som menes med det). Den siste uka har han også vært syk, og han får 3 hjørnetenner... bare for å toppe slitet på mamman.. Det er et kav å få i han mat. Huff huff... Håper det går over snart! Savner god-gutten min som stort sett var ganske medgjørlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...