Gå til innhold

Kombivogn til bruk i byen - noen tips


minou

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg kombivogn, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. jenta mi er 3 1/2 mnd og veldig interessert i verden, sterk i ryggen men kanskje for liten til å sitte i sportsvogndelen enda? Har brukt en utgammel simo-vogn til nå, med stiv bag. Men ryggen min er dårlig og bagen blir for stor og tung å drasse opp 5 etasjer med trapper hver dag, og vogna er for lav så jeg må bøye meg når jeg triller. Mine behov er altså at vogna må være:

* Lett - både å trille og å bære

* Ta liten plass på bussen (bl.a må totallengden ikke være for lang og håndtaket må kunne vippes opp/ned)

* Regulerbar i høyden slik at både mannen min og jeg kan trille den

* Være varig - jeg vil at denne vogna skal kunne brukes til vi slutter å bruke vogn

 

Vi har ikke bil, så det er mindre viktig at den er lett å legge sammen.

 

Tar gjerne imot tips fra erfarne vognbrukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har emaljunga nordic kombi.den kan kun kjøpes på barnevognhuset rudo.er kjempe fornøyd med den.har stiv bag pluss sportsvogndel,hådtaket kan vippes opp og ned. det er en ganske nett vogn til å være kombivogn.jeg syns ikke den er veldig tung.fin høyde på bag-delen men den har sånn at man og sette den ned 8cm når man skal bruke sportsvoggnen. den kan og settes begge veier så barnet kan se fremover når de skal sitte. prisen er 5000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra de kravene du stiller, anbefaler jeg Teutonia Mistral.

 

Les mer her:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7309961&sid=3aXsSfbhk434722&pos=1&tot=24

 

Hun som selger, Rita Holm, har veldig god service og er en hyggelig dame. Alternativt så selger de den samme vognen i Bergen litt billigere, her:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7306126&sid=3aXsSfbhk434722&pos=3&tot=24

 

Ellers finner du vognen i butikker også så klart! Tenkte bare du kunne lese om dem i annonsene.

 

Jeg har den selv (eldre modell) til gutten min på 19 mnd, skal bruke den på babyen som kommer snart. Den har lett og god softbag og er en vogn som passer godt for alle aldre. Vi bor i Oslo og denne kommer jeg meg lett fram med overalt. Den er ikke for bred og ikke for lang, verken på buss eller trikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg har hatt endel vogner, så jeg sammenligner med andre egne erfaringer når jeg anbefaler denne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at alle Teutonia 05-modeller er til halv pris på Barneverden på Alnabru i Oslo akkurat nå. Hvis det skulle være aktuelt. Så noen Mistraler der i helgen, bla en lime og en sort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med quinny freestyle?

Den koster 3990 til vanlig på barneverden, men er ofte på tilbud. For øyeblikket koster en pakke med sportsvogn, dreamybag og maxicosy bilsete 5990 på barneverden.

Men du trenger kanskje ikke dreamy-bagen nå, og heller ikkke bilsete.... Du kan jo feks ha en softbag i sportsdelen.

Fordelen med denne vognene er jo at den har full liggestilling, sittedelen kan snus begge veier og den har svingbart fremhjul, og det er nesten et must for bytrilling. Da er det så mye enklere å komme forbi alle treigingene på gangveien :o)

I tillegg har den jo vunnet en del tester for sikkerhet.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kjøpt traxx marlin 3 til min på 20 mnd. De hadde emmaljunga der, så jeg måtte jo se litt på dem også...

 

Falt helt for Emmaljunga city cross med city bag.. Hadde jeg hatt liten baby og skulle kjøpt vogn nå - ingen tvil. Dette er drømmevogna. Lett, nett, god komfort for både deg og barnet, nydelig å se på, mange farger å velge i. Kan f eks ha lys city bag og mørk sportsvogndel.. (egen kalesje på citybag). Lett å ta av og sette på understellet.

 

Fikk lyst på ny baby når jeg så denne!

 

Koster ca 4500 for sportsvogna og ca 1700 for citybag mener jeg å huske.. totalt for komplett duovogn var iallfall litt over 6000..

 

Mulig du ikke trenger city bag siden vi går mot sommer nå? Sportsvogndelen er godt polstra og ellers lun.

 

Har du tenkt å legge i såpass - se på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teutonia Mistral sport, genial vogn. Og den har en super "nesten liggestilling" som jenta du kan slappe av i og likevel se hele verden. Trenger bare en sovepose oppi, softbagen blir så lite bruk likevel.

 

Retningen kan snues, og den kan legges helt flatt.

To årinen min sover enda godt i vognen med pose og det hele, og han har god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...