Gå til innhold

Er det riktig at jeg skal gjøre ALT hjemme??


Mamma'n til Mia

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Sitter her og har akkurat lagt den lille gode jenta vår. Vi felte noen tårer sammen, og så sovnet hun ved puppen....

 

Jeg har en mann som har en super jobb og tjener gode penger. Vi har et fint hjem og er veldig glade i hverandre. Men verden er jo ikke alltid like perfekt.... Nå om dagen føler jeg meg sliten. Hvorfor? Ja, si det, jeg har jo bare jenta vår og hjemmet vårt å ta vare på. Men det sliter meg ut, og nå sitter jeg her og gråter fordi jeg er så sliten og lei av rotet. For jeg orker ikke rydde hele tiden. Orker ikke vaske klær hele tiden. Rekker bare såvidt å ha middagen klar til kl seks... Selv om jeg har en dame som vasker huset annenhver uke, synes jeg det er slitsomt å "bare passe jenta og huset". Er jeg helt på trynet eller? Bør jeg ta meg sammen? Mannen min gjør veldig lite hjemme. Han fikser liksom alle mannetingene. Hustingene er min greie. Og jeg synes jo i teorien at det er ok. Han jobber lange dager, og har heller ikke for mye overskudd i hverdagen. Men likevel håper jeg liksom på at han skal ta i et lite tak en gang i blant, men det er sjelden. Det han gjør er å ta kveldsstellet med jenta vår. Han er utrolig flink med henne.

 

Uff, vet ikke hvor jeg vil med dette, måtte bare lufte meg litt for å få det ut. Jeg har vel ikke noe å klage over, men sliten er jeg likevel... Kanke noe for det.... Hva ville du gjort hvis du var meg? Har ikke samvittighet til å mase på mannen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei dette er ikke riktig syns jeg. han har en jobb, men det har du og. og det er barnet og huset. men når han kommer fra jobb bør det deles på.

min sambo er heller ikke flink, men han står opp med snuppa om morgenen, han mater og skifter på henne og leker med henne. og dette hjelper meg mye. da har jeg ork og lyst til å ta huset:)

ta en prat med han du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal snakke med han....kanskje han ikke er klar over situasjonen din? Kanskje du kan få "en kveld fri", få han eller noen du kjenner til å avlaste deg litt. Deilig å hente inn litt krefter og bare ha litt alenetid. Eller be han trå til litt ekstra i helgen. Hvis du fullammer kan du pumpe litt og la pappa´n stå opp på lør eller søn, så du får sove ut, eller ta litt husstell mens du triller en tur. Uansett så gjør det vel ingenting om huset er litt på halv-tolv... Ha rett prioritering og kos deg, og nyt tiden med barnet ditt. Viktig å ta et skritt tilbake og se hva som virkelig er viktig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vet du hva. for det første vil jeg bare si at det å være hjemme med en liten unge kan være minst like slitsomt som mange jobber. for det andre mener jeg at huset ikke skal se helt skinnende ut den første tiden når man har fått barn. her er det aldri helt ryddig, tar aldri noen ordentlig helgevask, vasker klær når vi må. kjæresten min jobber av og til og studerer ved ntnu samtidig, og han er den som gjør mest husarbeid. han støvsuger, vasker gulv, tar oppvasken, rydder og leker med lillegutt når jeg vil eller må gjøre noe annet. synes det er helt fair jeg, og så vidt jeg vet har ikke han noe imot det heller. det "eneste" jeg gjør er å ta meg av gutten vår, sette på ei vaskemaskin av og til og lage middag. ellers gjør jeg fint lite. det er jo mye å styre med likevel da: vaske,koke og fylle på flasker, mårrastell og kveldsstell av ungen, aktivisering og å få han til å sove er ikke alltid så lett heller. vi har lært oss til å gi blaffen i litt rot og heller bruke tid til å slappe av sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...