Gå til innhold

"sykehusbaggen"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva er det den skal inneholde??

og hvor tid skal den gjøres klar??

 

har 3 uker og noen dager igjen- så kan vel vente litt men greit å vite hva man skal ha med seg....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Helsekort

*fotoapparat

*toalettsaker

*papirlommetørklær

*penger

*sokker

*ullsokker

*sandaler å ha i dusjen

*nattøy

*ammebher

*truser

*bind

*ammeinnlegg

*2-4 bukser

*god genser

*noe lesestoff kanskje

*klær til babyen til hjemreisen

*lue, bleier, evt. bilsete, helseteppe til babyen

*Noe å spise på med høyt energiinnhold

*lepomade

 

 

Husk å pakke den selv, for det har gått mange historier rundt om fedre som har pakka bikinier og ost...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tre uker igjen, og utsatt pakkingen til nå. Legen mente jeg burde pakke nå... det kan jo skje når som helst. Da jeg i tillegg har begynt å få sv.skapsforgiftnig som forrige gang og skal på ul på sykehuset på onsdag er det vel best å ha den klar! Sist gang ble jeg sendt direkte fra kontroll hos jm til sykehuset, rakk ikke hjemom for å pakke siste rest sel...

 

Jeg har bestilt ny pysj med ammetopp på www.laredoute.no som ikke kommer før ca den 10. april... men ellers har jeg funnet fram

 

* fotoapparat med lader

* videokamera med lader

* notatbok

* tøy til baby'n (strømpebukse, sokker, bukse, body, lue, utenpådress, tynne strikka ullsokker, teppe, bag med sikkerhetsnett, dyne... etc)

* ammeinnlegg (papir og ull)

* ammebh

* truser

* treningsbukse

* t-skjorter

* tynn genser

* college genser

* tøfler

* sokker

* toalettsaker

 

Har dere ikke bestmt navn kan en navnebok være kjekt! Lesestoff tenker jeg å kjøpe i kiosken på sykehuset.

 

Noe annet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste jeg har gått etter og nå føler jeg at jeg har full kontroll :)

 

Toalettsaker:

 

-shampoo

- Body lotion

- ansiktskrem

-ansiktsvask

- q-tips

-Sminkesaker

- deodorant

- Dusjsåpe

-hårbørste

-tannbørste + krem

- Lipsyl

- Noen anbefaler og ta med mykt dopapir :-)

- Helsekortet for gravide

 

Klær:

-undertøy + sokker (ull og vanlige)

- 2 amme bh'er

- pysj + 2 kosebukser med løs strikk

- singletter – T-shirt

- ammetopper

- 2 innejakker

 

Diverse:

-nattbind

- Ammeinnlegg

-vannflaske (mye lettere enn å ha ett fullt glass til enhvert tid..)

-kamera og lader

-mobil og lader

-hårføner

 

Til baby:

- 3 bodyer + bomullsbukse med fot

- Varm dress til hjemturen

- Hentesett, men fleece jakke, lue og bukse

- 2 luer, hvit + rosa

- sparkebukse

- bilsete

-helseteppe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye klær dere pakker, da!! Jeg har bare pakket det mest nødvendigste. Bor 5 minutt unna sykehuset, så jeg tenker nok at jeg skal få tak i det jeg evt. føler jeg mangler. Har bare med ett sett med klær til meg selv. Har handla meg nye barsel-klær (sort kosebukse og ei turkis kosejakke). Selvfølgelig hentesett, fotoapparat, slippers og toalettsaker. Fikk også tips om noe energigivende kjeks/drikke =)

 

Bare to uker igjen ! Gleeeeder meg... rart å gå og vente ( ..og "ønske" ) seg denne smerten..hmm...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og jeg har kun pakket de aller fineste babyklærne i baggen!!!!

kanskje jeg må ha med litt til meg selv også... hehe.. pleier altid bare å røske med meg noe når jeg skal ut å reise, men hodet er kanskje ikke like klart når det gjelder denne spesielle turen til føden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å halle min hatt!!! ska dokk flytta inn på sygehuset dokk??? ;)

 

Eg tenkte å ta me meg toalettsaker, morgenkåba, någen truser, bh'er, et par bokser å någen topper. å så har jo sambo kamerat me då... å så hentesett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Trulti da, det var jo endel det du tar med også, he, he...

 

Forskjellen er at mange her har ramset opp hvilke toalettsaker de tar med og hvor mange av hvert plagg både til seg selv og babyen...

 

Da ser det jo mye ut..

 

Jeg for min del dropper morgenkåpe. Hadde det med sist, fikk ikke bruk for den (bodde på pasienthotell). Tar med et par kosedresser og 2-3 topper, ammebher og toalettsaker. Og så regner jeg med at mannen kommer innom med mer om jeg trenger det. Kort vei til sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg blir helt rørt av at dere har helt klart for dere hva som skal være i bagen... Fine, fine, fine søte jenter er dere! Er det lov til å le og gråte litt av pakkelister... :-) Jeg skal ikke pakke enda jeg, for jeg har jammen ingenting å pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket: 2stk body og 1 sparkebukse, strikkejakke i bomull, 2 bleier, lue og helseteppe. Hårføner, amme-bh, treningsdress, tøfler, sokker, bind shampo, såpe, q-tips, tanntråd, tannbørste og tannkrem..

Bare vi husker å ta det med når fødselen starter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ser det ikke så mye ut når det først har kommet i baggen :)

Så da ser det ikke ut som jeg skal flytte inn ;-) hehe..

 

Kos dere videre med pakkingen..

Her er det bare toalettsaker som står igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiisus!

Litt av noen pakkelister dere har jenter!

Morgenkåpe, "nattskjorte", truser og bind får dere på sykehuset. Det blir mye "søl" de første dagene, så jeg vil anbefale å bruke sykehuset sine klær og ikke dine egne. Da kan du skifte så ofte du vil uten å tenke på klesvasken. Ta med GOD BH, puppene blir TUNGE og VONDE i tida før melken kommer. Dersom du er så heldig å være i kjempeform kan det jo være deilig å gå i sine egne klær om dagen, man føler seg mere "fresh" da. Men husk at magen kan være øm, så ta med ledige klær som ikke strammer. Toalettsaker og innesko, "hentesettet" til babyen. Bruk sykehusets babyklær, du skal tidsnok få vaske klær vett'u!

Gjør det enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på journalskriving på sykehuset og fikk beskjed om at de fleste ønsket å ha med egne bind..

Dette fordi de de har der er som en bleie, store og klumpete :-)

Greit å bruke rett etter fødsel men så vil man jo gjerne føle seg litt fresh etterhvert også. :-)

Men hver sin smak .. Jeg pakker det iallefall med.. Sååå stor plass tar det ikke akkurat :-)

 

Lykke til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...