Gå til innhold

Jeg ble helt sjokka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsestasjonen på fredag med lillegutt 3mnd , jeg skiftet en bleie og ved siden av oss sto en ung mor(17år)med datteren sin. Jeg ser alltid etter hvordan tissetassen ligger i bleia slik at det ikke skal gå gale. Så ser den unge moren på meg så sier hun : jeg tror det må være verre å ha gutt enn jente , jeg tror ikke jeg hadde klart å ha kontroll på kuken....

Jeg ble helt skjokka og sa bare det blir en vane , men så små barn har tissemann eller tissetass ,ikke kuk.

Blir feil å kalle det det på så små barn , ikke sant???????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo.. gjør jo det, men min første tanke er at hun sikkert er usikker på hva hun skal omtale den som...

Det kan jo ofte gi seg sånne utslag.

JEG kaller det i hvert fall ikke kuk på lillegutt her - blir helt feil for meg.

Skrevet

He-he-he! Jeg tror jeg hadde blitt passe satt ut jeg også! Vi sier enkelt og greit tissen.

Skrevet

eg må si at eg aldri hadde sagt d

Skrevet

*ler og ler* Jeg hadde nok også blitt sjokkert!

Skrevet

Ikke det ordet jeg ville brukt på den vesle tuten, nei :-)

Vi sier tissen, vi da.

Skrevet

haha du har mitt gamle nick baby med tut

Skrevet

Har jeg det??

He he, visste ikke at det var "gjenbruk" jeg drev med :-)

Håper du ikke føler deg bestjålet ;-)

Skrevet

det går helt greit .. er et fint nick...

Skrevet

veldig beskrivende, ja :-)

skal prøve å ikke gjøre skam på det. Har aldri vært ufin mot noen ihvertfall, he he

Skrevet

det var ikke jeg heller...

hvor gammel er gutten din?

Skrevet

Hva kaller dere jentetiss for da?

Skrevet

Hva mener du med om hun var nordlending? Det er nok en myte at folk nordfra banner og bruker vulgære ord i mye større utstrekning enn folk sør i landet.

Skrevet

Mi erfaring er at det stemmer... Varierer sikkert frå plass til plass, men det nordlandske språket er meir prega av banning og "styggord".

Skrevet

Men å kalle en liten gutte-tiss for "kuk" er ikke normalt, selv ikke for oss her i nord :)

Skrevet

Hva er det for et spørsmål! Fy skam deg!

Skrevet

Har ei venninne som kaller den for tissekona :-)

Skrevet

Nei jeg er nu fra Finnmark og ville aldri ha kallt tissen til gutten min for det.. Og min sønn på 5 har aldri sagt et eneste bannsord. Tror den myten er vel overdreven ja...

Skrevet

Oj, da tror jeg at jeg hadde stått med hakeslepp altså!! :-O

• 1 år senere...
Skrevet

Hehehe. :) da jeg begynte å lese innlegget ditt regner jeg med det var at hun var VEL ung som var problemet og tenkte at her hadde det blitt en saftig diskusjon og alder! ;) aldri kunne jeg klart å skjønne at det var diskusjonen om nordlendinger som skulle komme ut av denne! hehe :) med på BIM/DIB kan alt skje! hehe. :) hehe!

men jeg er fullstendig enig at det ikke er riktig ord! :) jeg tror jeg hadde dødd av latter! :) hehe! men tissefanten kaller vi den her!! :) :) hehe! gøy med litt morsome historier og vinklinger sånn på morran!! :) :)

Skrevet

Jeg ville aldri ha sgat det, men jeg hater det ordet bruker det aldri (og jeg er tilogmed nordlending)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...