Gå til innhold

Vi er helt ute å kjøre........!!!!!


kjersti67

Anbefalte innlegg

Gutten har kolikk og er 8 uker på tirsdag. Alt blir feil mhht mating og soving på dagen. Skjønner at mange sliter med dette men jeg ORKER rett og slett ikke trille tur for hver dupp han skal ha. Han våkner når vogna stopper og kan ALDRI bare legges ned for og sove. Blir dette bedre når kolikken gir deg eller er dette en EVIG ordning? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hadde ikke kolikk. Men jeg vet mange har erfaring med at kiropraktor hjelper. Det er ofte en stivhet i rygg eller nakke, som skaper disse luft-smertene.

 

Lykke til hvertfall.

 

Masse trøsteklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg.. Vi er heldigvis ferdig med kolikken... Men alt ble feil.. vi er fortsatt ute å kjøre i forhold til legging og rutiner.. Kom skjeivt ut og det er vanskelig å komme i orden syns jeg.

Da vi slet som værst kom mange med trøstende ord om at det går over ved ca 3mnd.. og det var ikke mye til trøst akkurat..

Vi gikk til kiropraktor - jenta vår hadde låsning i korsryggen, mellom skuldrene og i nakken.. Etter 6 behandlinger hadde vi fått ei ny jente - ikke plaget i like stor grad. Det var kun vondt å bæsje av og til..

Anbefaler derfor kiropraktor :)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med kiropraktor, har vært der 2 ganger men ikke merket bedring ennå. Hun sier han er løs og fin i rygg/nakke så jeg vet ikke....skal fortsette litt til men har mine tvil om det hjelper.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan prøve akupunktur? Jeg har hørt at mange har nytte av det. Det er bare en lett form for akupunktur på så små, men veldig virkningsfull. Uansett, lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi hadde kolikk, vi og. Forstår deg så godt. Det som jeg brukte var fotsoneterapi. Etter tre behandlinger hjalp det.

Lykke til, håper det blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Da vi slet med kolikk, så ble det også mye galt mht mating og soving (han sovnet ikke før 03-04-tida på natta, etter å ha holdt det gående fra i 16-tida med mye gråting og smerter). Vi var hos kiropraktor 4 ganger, og han var frisk da han var 6,5 uker gammel (det startet da han var 1 uke gammel). Og siden han var 7-8uker gammel, så har han sovet hele natta. Han får også mat 5-6 ganger i døgnet til omtrent faste tider (jeg følger ikke klokka, det har bare gått seg til sånn). Så for oss kan du vel si at ting har blitt meget bra etter at kolikken gav seg. Men vi har da også vært superheldige, siden han "rettet seg" såpass bra.

 

Men ikke gi opp! Prøv kiropraktor. Det kan være løsningen for deg også! Det kan uansett bare bli bedre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn var jenta mi å. Kunne aldri legge henne ned.

Hun er nå 6mnd å holder på sånn ennå....ikke for å skremme deg da....

Jeg bysser og vugger for hver eneste dupp hun skal ha...dagen som natten...er kolikken som vendte henne til dette...har prøvd å avvende henne med det men det har bare endt med skriking i full hals så orker ikke å høre på henne skrike så høyt og brutalt. hadde vært noe annent om det bare var sutring.

 

Skjønner at du er sliten. Er det selv jeg. Men vet lixom ikke hva jeg skal gjøre. Håper virkelig du slipper å holde på så lenge som vi gjør....men dere er to ikke sant? da er det viktig å avlaste hverandre så ikke du får hele jobben.

Jeg er alene med henne så har ikke fått noe hjelp med det så jeg er på stadiet med å bli rett og slett deprimert over at jeg ikke greier å lære jenta mi til å sovne av seg selv..selv i en alder av 6mnd må hun bysses,bæres og vugges til alle døgnets tider.

 

Du er hvertfall ikke alene om det, er flere her inne som sliter så vi får støtte hverandre så mye som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også kiropraktor. Gutten vår fikk ihvertfall mye hjelp av det. Ble riktignok ikke helt bra, men myye bedre. Og like plutselig som den kom forsvant kolikken da han var 2,5 mnd (faktisk 1. januar. En fantastisk dag!!). Det som skjedde hos oss var at han ble en drøm å mate og legge nesten med en gang:) Selvfølgelig litt opp og ned, men helt uten timesvis med byssing. Så hold ut, som ei annen sa her: Det kan bare bli bedre!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur skal hjelpe, eller fotsoneterapi. Hvis jenta di er løs og fin i rygg og nakke, hjelper nok ikke kirop.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sikkert hjelpe dere alle hvis dere blir kvitt kolikken, men det TRENGER ikke være årsaken til at babyen din har vanskelig for å sove på dagen. Gutten min hadde ikke kolikk, men han sov KUN når han ble trillet,båret i bæresele,(slynge er sikkert bedre), eller kjørt en tur i bil. ALDRI i en vogn som sto stille. Med det resultat at jeg gikk rundt og ristet og skalv av søvnmangel i 4 mnd.. Ingen trøst akkurat, bortsett fra at det jo blir bedre. Nå kan han ligge og sove en liten lur i sofaen, på fanget mitt, eller i senga si, men han sover ikke lenge om gangen, 1/2 t. tid. Noen er bare sånn.

Så jeg sier som Expat, kjøp deg en bæredings du kan ha babyen i lenge om gangen og la h*n sove der. Stable deg opp med puter eller sett deg i en stressless og prøv å hvile deg, hvis du ikke klarer å "halvsove", en dag begynner babyen å gni seg i øynene og du kan prøve å legge h*n, mens du holder litt i hånda e.l.

Lykke til! Det ordner seg til slutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du har fått det meste av råd, men hva med en elektrisk "gynge" av noe slag. Jeg kjøpte en på babybis.no, men det er ganske dyrt.. Men vi fikk ihvertfall litt pause av den..

 

Vår var fra Fisher Price og heter Aquarium Cradle Swing (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er no kjøp og salg her på DinBaby. Se om du finner deg en slynge! Expat kan mye om dette har jeg skjønt! Hør om hun anbefaler deg en type slynge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...