Gå til innhold

November: Lettere ustabil


ninjo skal bli storebror

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått hjemme i to uker nå pga kvalme så begynner hverdagene å bli ganske så lange. Med lite energi så får jeg ikke akkurat lyst til å løpe ut av huset heller. Tankene velter over meg. Vi har enda ikke fortalt noe til familien, er nå i uke 9 og gruer meg som ett lite barn for å fortelle den gledelige nyheten (blir ikke godt mottatt) Det jeg lurer på er om det er flere av dere som kan få perioder med depping og tårer. Har merket at det er verst om morgenen. I dag tok tårene helt over. Er redd, lykkelig, spent og deppa på en gang. Ganske så slitsomt. Om ikke bare for meg, så for mannen min. Han er utrolig hærlig, men selv om han gjør alt riktig så kan jeg få følelsen av å sitte alene oppi alt sammen??!??! Noen flere som har det slik? Eller bør jeg søke hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lille_my4!

 

Det du beskriver av humørsvingninger og "depping" er faktisk normalt! Hormonene herjer i kroppen din, og du kan bli svært følsom og emosjonell. Det er ingen ting i veien med deg! Det er ganske store endringer som skjer med kroppen, og vi kvinner er forskjellige, så en graviditet kan oppleves ulikt fra kvinne til kvinne. Men hormoner gjør noe med en. Du kjenner sikkert til uttrykket PMS? Blant en del oppfattet som ganske gretne kvinnfolk... Skyldes også hormoner :-)

Men kanskje det ikke er så godt å tenke på at den gledelige nyheten ikke blir godt mottatt. Grunnen til det kjenner ikke jeg, men det er synd at det skal være slik. Det viktigste er at barnet er velkomment og blir elsket av dere foreldre.

Så lykke til, og en kommer faktisk lettere gjennom hverdagen med en herlig mann!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å være veldig emosjonell når en går gravid.Dette pga hormoner som raser rundt i kroppen på en,en kan også få raseriutbrudd.Ikke noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...