Gå til innhold

Fra når er alkohol skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på når jeg må slutte å ta et glass vin på fredagskvelden. Bør jeg la vær å drikke vin utenom menstruasjonsperioden?

Vil en alkoholenhet nå før fosteret har festa seg kunne ha store negative konsekvenser på embryoet?

Noen som vet noe om dette eller hvor jeg kan finne ut mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de aller fleste har hatt seg en fyllekule uten at de vet at de er gravide, så det skader nok ikke. Jeg liker også å kose meg med et glass vin i helga, og jeg slutta da jeg fikk positiv graviditetstest... gikk så bra så.

• 2 uker senere...
Skrevet

Alkohol er skadelig hele svangerskapet.. fra dag en..!

Men de aller fleste har jo vært igjennom en fyllekule i begynnelsen av svangerskapet og i de aller aller aller fleste tilfellene går det jo bra. Men det hevdes også at mange SA skyldes alkohol.. men hvor mye hold det er i den påstanden aner jeg ikke. Men leste også at over 400 alkoholskadde barn fødes i Norge hvert år.

Mitt råd siden du er prøver er at ta et glass vin da du får mensen og de 2 ukene frem til EL, så klarer du vel la være å drikke et glass de to neste ukene?

Prøver ikke å skremme deg, men jeg mener at hvis man prøver å bli gravid så er det vel dumt å ta noen unødige sjangser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...