Gå til innhold

Født sur, med dystert humør?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 36 ujer gammel datter.

Hun er nesten altid misfornøy.

Hun dår nokk maen jeg at, drikker mme, og ligger vel 150 ml over det annbefalte. Så sullten er hun ikke.

Sover stort sett greit. Selv om hun ofte griner i 10-15 minutt før hun sovner.

 

Hun kian pludre og være bli en eller to ganger på stellebordet i løpet av dagen.

 

Men vi har ikke opplevd å ha henne i fanget og at hn ser på oss, og smiler og ler.

 

Hun kan smile og sånn, men da ikke til oss som holder henne,

Helst til en annen person, eller hvis hun ligger på teppet.

 

Hun kan smile ett par smil, så vips, er hun sur igjen,

 

Det er ikke morro å dra noe sted med henne, for hun bare er missfornøyd og sur.

--De på jobben maser om at jeg må ta henne med.....men det frister ikke.

 

Ikke noen morro å dra på besøk til familie, da hun bare er sur og utilpass.

 

Hun kan aldrig lissom kose seg i armene våre.

Og når besteforeldre kommer og har lyst å holde henne og hun vræææler.......

 

En ting hun kan å si det er Nææææææææææææh, det er noe hun skriker høyt, stort sett heile dagen.

 

Og det er ikke noe forskjell før eller etter flaske, før eller etter soving.

 

Herregud, jeg tror rett og slett hun bare har en mørk sur personlighet.

 

ALLE ANDRE forteller om de små solstrålene sine, som i en alder av 16 uker smiler og ler, og viser med all tydlighet glede........mens her sittetr jeg med en unge som er surere enn ei pisspotte........

 

Fader, jeg tror jeg blir gal.........hu har vert sur sia hu blei født.

 

FINNES det andre som har det som meg?

BLIR det bedre?

 

Jeg tror ikke det jeg.

Jeg er så lei nå, derfor dette syte klage innlegget.......jeg er sååååååå sliten av denne sute missfornøyde ungen.

Hvorfor i helvete er aldrig noe bra nok for jentungen?

 

Jeg føler meg TOTALT MISSLYKKA som mor...........Virker ikke nsom om ungen liker meg en gang........

 

HJELP MEG.........PLIIIIS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff.. høres ikke bra ut. Skjønner godt frustrasjonen din - men du er garantert ikke noen mislykket mor.

Snakk med helsestasjonen - kanskje er det noe som plager henne.. Litt vanskelig å forstå seg på disse små..

Liker hun å ligge på golvet å leke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var ille. Jeg synes du skal dele disse tankene med helsesøster eller fastlegen din, eller en annen som du har tillit til. Husk at den du tenker at ungen din er nå, den vil hun sannsyligvis utvikle seg til å bli!!

 

Jeg synes ikke det du forteller om ungen er særlig oppsiktsvekkende, f.eks er det ikke uvanlig at noen babyer må gråte/sutre seg i søvn, og 10-15 min er ikke så lenge... Det er heller ikke uvanlig at unger ikke alltid vil kose, min sneip vil bare kose seg på fanget når han er sliten eller trøtt.

 

Jeg tror også du skal legge vekk hva alle andre sier om solstrålene sine. Babyer er ikke alltid blide og de kommuniserer med sutrelyder og gråt til de er ganske store.

 

Jeg tenker at det er mer sannsylig at du er sliten, enn at det er noe galt med ungen din. Kanskje har du også litt feil forventninger til hvordan en baby er, men jeg vet selvfølgelig ikke hvor mye erfaringer du har med babyer...

 

Jeg mener som sagt at det er veldig viktig at du får pratet med noen om dette, og at du og ungen din får snudd denne trenden, før det går for langt. Jeg ville nok ha snakket med helsesøster, for de har utdanning og erfaring med samspill mellom mor og barn. Men det kommer jo litt an på hva slags forhold du har til henne. Uansett, skaff hjelp, for sånn skal du ikke trenge å ha det. Og det er hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke opplever dette som kritikk av deg, for det mener jeg IKKE! Jeg bare vet at det er lett å komme galt ut dersom man starter på feil spor. Vi har jobbet litt med det her hjemme også, skjønner du. Og er man sliten, så hjelper det så uendelig mye med litt avlasting, gode samtaler og hjelp til å se det positive, for det er fryktelig vanskelig å snu slikt alene.

 

Og som sagt, jeg mener IKKE å si at du er en dårlig mor!! Og jeg kan garantere deg at du er IKKE alene om å tenke sånn som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla vår var "sur" og utilpass før.veldig masete og smilte sjelden.så ble hu behandlet for en skjevhet i nakken(KISS),og hu er strålende blid og fornøyd.hu har da tydligvis hatt vondt helt fra fødselen av.hu er nå 5 mnd og ferdig behandlet,og vi er så glade for at tulla er så glad og fornøyd.

 

sier ikke at det er det samme som plager jenta di,men det er sannsynlig at det er noe som plager henne...

 

du kan jo sjekke denne siden:

 

kiss-kidd.no

 

uansett ta en prat med helsepersonell/fysioterapeut om de kan finne noe som plager henne fysisk.

 

LYKKE TIL fra en som vet hvordan du har det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...