Gå til innhold

Når bør jeg pumpe for ikke å "klusse til" naturen?


Gekko79

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips. Ammer småen på 9 uker og er fornøyd med det, men har lyst til å kunne hoppe over et puppemåltid i forbindelse med trening osv. Men når bør jeg pumpe for at ikke produksjonen skal klusses til? Jeg har ikke lyst på sprengte pupper... :) Småen spiser ca hver 3.time på dagen, men gjerne to-tre ganger fra i 18-tida til han legges i 21-tida. Regner med (og ser) at disse kveldsmåltidene består av fetere "sovemelk". Etter 2100 sover han til i 3-4-tida. Har prøvd å pumpe på kvelden etter han har lagt seg, men da er det lite å få ut, og det som kommer er fløte... Og så fører det til at jeg våkner med kjempefulle pupper om morgenen, alt for stor sprut og kaving og raping og gråting når han skal spise. Er det dumt å pumpe litt før han spiser? Eller bør jeg heller pumpe litt etter hvert måltid? Han har ikke helt fast rytme, men sover gjerne et par lengre lurer på for- og ettermiddag, kanskje jeg skulle prøve da? Han har for øvrig kjempegod matlyst og har gått opp fra 3500 til 6700 gram siden fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg ser det ut i fra rutinen deres, ville jeg pumpet meg rundt kl 24.00. Hvis det ikke blir for mye pes, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men jo, det blir ikke så gunstig, jeg legger meg før det. Og da tror jeg nok heller jeg prioriterer nattesøvn... Vet ikke om jeg uttrykte meg helt klart heller. Jeg er både opptatt av at ikke puppene mine blir helt ut av styring, men også at småen fortfsatt år "rett melk til rett tid" - tynn melk om dagen og fet sovemelk om kvelden. Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ekstra mye om morgenen, så kan du pumpe etter det måltidet. Da blir du også litt på forskudd ihht økedager og slikt, kjempepraktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...