Gå til innhold

Vondt i halebeinet!


Tigermor.

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid nå men hadde bekkenløsning da jeg gikk gravid for 3år siden.

Nå i den senere tiden er det utrolig lite som skal til for at jeg får skikkeli vondt i halebeinet. (Hadde også vondt dær da jeg var gravid) Visst jeg sitter lenge på en hard stol, eller kjører bil med harde seter kjenner jeg at halebeinet blir ømt, og det blir vanskeli å reise seg, bøye seg ol pga smertene. Jeg driver med hester, og særlig visst jeg rir uten sal får jeg skikkelig vondt, selv etter kun 15min på hesteryggen =(

Lurer litt på hva dette skyldes...Hadde en SA da jeg var 9uker på vei i beg av desember05, kansje dette kan ha noe med det å gjøre??

Lurer litt på om dette er "senvirkninger" av bekkenløsningen eller om det er noe helt annet.....Håper at noen har noen råd til meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

HEI!

Kjenner godt til smertene du beskriver. Er nå i uke 22 og har hatt vondt i halebeinet i mange uker. Fortalte det til legen, hun mente det var bare kroppen som skulle omstille seg og utvide seg etc. Er student, så etter noen timer på skolebenker er jeg helt "ødelagt" i baken. Det verste er å reise seg opp etter å ha sittet lenge.

Jeg har ingen god forklaring på dette problemet...men kanskje noen andre har det....??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har samme plagene. Snakket med jordmoren min om dette og hun sa at det var hormonelt. Jeg hadde vondt på samme måte i puberteten (og kjenner ungdommer som også har vondt rundt halebeinet). Kommer visst også til å få det i overgangsalderen. Tror desverre ikke det er så mye vi kan gjøre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også vondt i halebeinet. Er ikkje sikker på om eg fekk det i samband med fødselen for ti månader sidan, eller om det har komme no i det nye svangerskapet. Hadde BL i førre svangerskap, og har det no også. Har dessverre ingen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og kanonvondt i halebeinet - samme smerte/ måte å få det på som dere andre skriver om her.

 

Kan dette være en form for bekkenløsning ? Da jeg var hos legen sist bøyde hun knærne mine inn mot kroppen men jeg lå på benken, og siden dette ikke gjorde vondt da, så mente hun at jeg ikke har bekkenløsning. Nå gjør det imidlertid mye mer vondt enn bare for et par uker siden, og jeg kjenner smerten både når jeg går, sitter, står eller bøyer meg...

 

Jeg leste på nett en eller annen plass at smerter ved bekkenløsning kan gå både oppover og nedover, men at det ikke nødvendigvis trenger å være "isjas"smerter... Jeg har vondt i halebein, med smerter ut i rumpa når jeg blir sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...