Gå til innhold

Kynnere, når er det skummelt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt det jeg regner med er kynnere i hele dag, og begynner bli litt bekymret nå. Magen blir steinhard, og jeg får sug eller knip nederst. Har hatt de mer eller mindre jevnlig i dag. Er i uke 29. Når er kynnere "skummelt", og hvilke tegn skal man se etter? Noe som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke helt når det er skummelt jeg, men jeg tenker at hvis du har hatt kynnere av og på i hele dag, uten å ha framprovosert noe, så bør du legge deg ned... slapp av kjære du! Men hvis du blir redd slev så er svaret på dette som på alle andre bekymringer; ring sykehuset å få en bekreftelse på at alt er i orden.. det blir så mye bedre da. ha en fin kveld, håper noen kan varte deg litt opp for det virker som om kroppen din roper etter hvile ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er skummelt når de kan times på klokken...Var nettopp på sykehuset 1 uke fordi de kom med 2 min mellomrom konstant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg plages veldig m kynnere. forrige uke hadde jeg det konstant i flere timer... ringte jordmor dagen etter og hun ville ha meg inn til registrering...ingen rier men ble sykem og streng beskjed om å ta ting m ro... var i uke 33...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde det også slik, trodde det var kynnere. Ble sendt til sykehuset til ekstra kontroll. Hadde da 2cm åpning og var moden.

Da var jeg i uke 33, i uke 34 var jenta mi født. Dette gikk veldig bra. Men har lært å ta kynnere litt mer alvorlig.

 

Hadde ringt føden jeg.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt fullt sykemeldt nå pga. konstante kynnere i flere dager. Hadde også stikninger i skjeden som kunne tyde på modning av livmorhalsen noe som er for tidlig i uke 28 (som jeg er i). Har vært plaget med en del forstoppelse, og det kan være en utløsende faktor til kynnere. Tar nå laktulose (hjelper litt). Men har fortsatt kynnere med en gang jeg begynner å gå rundt eller bøyer meg eller løfter noe. Legen sa at løfting og bøing bør unngås når det er slik. Ellers må man ta kontakt med sykehuset så snart det blir regelmessig eller gjør vondt (som menssmerter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde masse kynnere i svangerskapet. Siste mnd hadde jeg perioder opp til ett døgn i strekk hvor de var sterke og kom med 5-10 minutters mellomrom. Trodde fødselen var i gang mer enn en gang!

(ulv-ulv)

Noen dager førtermin fikk jeg det igjen. Skjønte ikke at det var rier. Så sånn gikk jeg og trodde det var kynnere en liten stund frem til vannet gikk (FOSSA). Da blei jeg veeeeeldig sikkerpå at det var rier jeg hadde hatt for de tiltok kraftig i styrke og etter baare ti minutter var babyen ute. Rakk alrdi komme til sykehuset.

 

Skal ikke ta noen sjanser neste gang. Da ringer jeg sykehuset hvis jeg er i tvil. Selv om det gikk veldig bra denne gangen så ville jeg helst født på sykehuset da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...