Gå til innhold

Fødsels stipend....


Randi86*Salt og Pepper'

Anbefalte innlegg

Jeg måtte slutte skolen da jeg ble gravid pga svangerskapskvalme (klarte ikke røre på meg uten å kaste opp) og sente inn brev til lånekassen om sletting av lån (er vist muli når man er gravid) fikk en tlf fra de om at jeg har krav på fødsels stipend, pga jeg slutta skolen av svangerskaps relatert grunn..

 

Har da vært inne på lånekassen sine sider og regnet ut at det blir litt over 40 000, men siden jeg ikke går skole nå (og dette er et stipend jeg skulle hatt for en stund siden, da jeg gikk gravid) vil jeg da få alt utbetalt i en engangs sum eller vil det fortsatt komme pr mnd slik det ville ha gjort tidligere?

 

Noen som kan forklare litt om det?

Stod ikke noe på lånekassen sine sider (siden dette blir en etter betaling)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Har ingen fasit, men jeg regner med du får det etterbetalt. Jeg fikk etterbetalt for den delen av stønadsperioden for stipendet som var FØR fødsel, og siden dette er penger du skulle ha hatt for en stund siden vil du nok få det i en smell :o)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, håper jeg får alt i en omgang, har planer om litt ting vi må kjøpe som vi virkelig trenger men som vi ikke har råd til med bare sambo sin lønning som skal dekke både mine og hans regninger samt alt som babyen trenger (trenger faktisk en del selv om hun bare er 2 mndr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...