Gå til innhold

Uker... hvor langt??


lykkelig mamma!!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Et lurespørsmål.. Når man er i f.eks uke 15+3, sier dere da et dere er i uke 15 eller 16? Skjønner ikke helt det der.. Eller varierer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehehe klør meg stadig i hodet med den der jeg også...protesterte tiologmed på det jordmor sa, fordi jeg blir så forvirra over at det her står at man er i feks uke 16 så fort man er 15+1,men hva sier jeg da? nå står det her at jeg er i uke 27, da spørs det egentlig hvilken ukedag vi er på (bytter uke onsdager jeg da) om hva som er nærmest, i dag hadde jeg (om noen hadde spurt) sagt snart 27 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på kalenderen... den vanlige.

 

Nå er vi jo i uke 13. Siden det er søndag er vi 13+0 altså fullgått uke 13 i det nye året. I morgen mandag er vi 13 uker og en dag ut i det nye året i årets 14. uke.

 

Svangerskapet kan du regne på akkurat samme måte... men det er mulig at ukens første dag blir en annen en mandag fordi det kommer an på hvilken dag din første mensdag i forrge mens falt på. For meg begynner svangerskapsukene på tirsdag og slutter på mandager.

 

Litt klarere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Greit og få oppklart det.. har spekulert litt på det der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men et nytt spørsmål.. Jeg er i dag 13+3, altså i min 14. uke. På kalenderen her på min side leser jeg om fosteret i uke 14 (ang. vekt, lengde, utvikling etc.). Men på en annen side jeg sjekket og ei bok jeg har er jeg nå henvist til å lese om fosteret i uke 13 så lenge jeg er i 13+0 til 13+6. Der står det forsåvidt også at jeg er i min 14. uke men er ligger en uke "bak" i mål etv. Hva er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...