Gå til innhold

gode råd for tilvenning av flaske og smokk?


hei74

Anbefalte innlegg

Min lille datter er 3.5 uke, har lyst hun skal bruke smokk, og gjerne ta flaske en gang av og til. Har prøvd, men vil ikke ha noen av delene - prøvde riktignok med mme, kanskje lettere med morsmelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil hun ikke ha smokk så har hun kanskje ikke så sort sugebehov at hun trenger det, men flaske er jo kjekt av og til da. har egentlig ikke noen råd for jeg synes å huske at han her tok begge deler med en gang. helt sikkert fordi han hadde skikkelig stort sugebehov og han var ordentlig sulten da vi prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sønn på 6 mnd og han vil ikke ha verken smokk eller flaske, så det har vi gitt opp nå. Men, før du kommer så langt er det greit å prøve ulike alternativer som f.eks:

-- prøv ulike smokker med ulik gummi/ latex. Prøv også smokken av rågummi som du får kjøpt på apoteket. Vet flere barn som er kresne men som plutselig finner en sort de liker å suge på!

-- det samme gjelder flaske--prøv ulike sorter og prøv deg frem på hva babyen liker best. Noen "tut'er" er harde, andre myke og det kan jo ha litt å si.

-- la pappa eller noen andre enn mamma gi flaske slik at barnet ikke lukter deg.

--ikke gi opp mht smokk. Hold gjerne smokken litt inne slik at barnet blir kjent med denne rare dingsen i munnen før den spyttes ut

 

Til tross for at babyen ikke vil ha nå så betyr ikke det at den ikke kommer til å ta smokk eller flaske. Fortsett å prøve over tid så regner jeg med at det sikkert går bra. Min sønn er tydeligvis fornøyd uten noe som helst, men det er vel blant unntakene :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...