Gå til innhold

Juni: hvordan slutte amme?


alvis

Anbefalte innlegg

Jeg ammer fortsatt sønnen min 5-6 ganger per døgn. Jeg syns det går greit men siden jeg skal begynne jobbe snart må jeg kutte ner. Hvordan gjør jeg det? Et og et måltid om gangen eller? Er det vanskelig? Hvor lang tid trenger jeg på nedtrappingen?

 

Jeg hadde tenkt trappe ned til 2-3 ganger per døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå når de er så store tror jeg ikke du trenger å ta det så gradvis egentlig. Jeg hadde begynt tvert med å gi pupp morgen, middag og kveld - og så hadde jeg sett hvordan det gikk. Går det fint - og du vil ned i to ganger så kutter du middagen i neste omgang.

 

Hvis du ammer om natta blir det på en måte en annen sak - nattpuppen handler nok mer om kos enn om mat nå når de har blitt så store. Så der kan du også kutte tvert om du vil - men påregn protester de første nettene.

 

Tenkte jeg skulle begynne å trappe litt ned jeg også. Kjipt for pappaen når han går ut i permisjon om en måned hvis gutten er avhengig av pupp midt på dagen - så jeg blir i første omgang å kutte ut "lunsj-puppen". Regner med at det går smertefritt egentlig - så jeg tar vel og kutter den en ukes tid før pappaen skal være hjemme.

 

Lykke til med nedtrappinga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen min er å slutte tvert, men får liksom aldri gjort det...er liksom litt koselig å amme også..hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, jeg som strevde sånn og HATET det til å begynne med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg får se litt hvordan jeg gjør det. Høres ut som det kanskje ikke er så vanskelig...hadde trodd det blir som å slutte med nattpupp....

 

Nå har han vært syk og det har blitt pupp ved 04 tiden....uff og uff...sliter med å få han vekk fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...