Gå til innhold

Bra startpakker


Lilje74

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har lett en stund etter gode startpakker... siden det er vår første trenger vi det meste... men det er jo ikke sikkert at alle pakker er like lure, og ikke synes jeg at jeg finner noen pakker som umiddelbart er bra haller... Noen med råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mener du start pakker med klær? i så fall syns jeg at det er lurere å kjøpe inn litt her og litt der, er ofte endel ting i de pakkene som man ikke får bruk for.Folk kommer jo som regel strømmende med pakker, og det er jo måte på hvor mange babytepper(feks) man trenger:-)

Det du sikkert trenger mest av sånn med en gang er en god del bodyer,bukser(jeg likte best de uten bein og seler, mye lettere når man skal skifte) og sokker:-)

Om du mener stelleprodukter vil jeg bare råde deg til å vente, man får sånne små prøver på sykehuset(hvertfall gjorde jeg det sist) og da ser man for hva man bruker og ikke...sist brukte jeg faktisk bare litt lactasyd såpe, de har jo så deilig hud, syns ikke noe om å kjøre på med parfymerte produkter(og parfyme er det MASSE av i natusan...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist du skal ha babyklær, så er det en ganske fin startpakke på ellos. Den inneholder noen bodyer,sparkebukser og slikt og koster 299 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg tenkte egentlig på alle ting man trenger, men synes rådene dine virker veldig fornuftige. Da er det kanskje for det meste vogn og slike ting man bør tenke på på forhånd + ev. utstyr til mor som ammeBH etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja egentlig:-) smart å ha mange bodyer forresten, fikk sjokk jeg når jeg kom hjem og bytta ørten ganger i løpet av første døgna(gult langt oppover rygggen,hehe,jeg var nok redd for å stramme bleiene for mye sånn i starten)

Så du fikk tips om ellos her: min fikk masse fra ellos i gave, og vi syns det meste derifra det var veldig greit:-)Når jeg trenker meg trur jeg faktisk det var den startpakken vi fikk, praktisk med 10 par sokker!

Når det gjelder amme bh: spander på deg et skikkelig merke! hadde først et par fra HM, og da kunne jeg virkelig kjenne tyngdekraften virke,hehe, løp rett å kjøpte fra triumph når jeg kom hjem fra sykehuset.Hadde forresten ikke så mange amme bher heller,når ting(les:størrelsen på puppene) hadde normalisert seg brukte jeg bare vanlige bher (er jo ikke akurat noe å føle seg lekker i de amme bhene)

Et annet tips er ammeinnlegg i ull! De i bomull blir bare våte og ekle med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenkte å sjekke ut den ellos-pakken (bookmarker likegodt denne tråden :-). HAr hørt fra en venninne at sokker og strømpebukser var mangelvare i starten fordi de fikk drakter og klær fra familie og venner i gaver men ingen tenker på de små tingene...

 

Hm... men blir det ikke veldig varmt med ull om sommeren? Kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med ull tenkte jeg også!( han var født seint i mai, og det var en veldig fin sommer) Men faktisk ikke! selv om det også var uvant å bruke med en gang , var det bedre enn alternativet ,de i ull trakk nemlig til seg fuktigheten,de i bomull var som å dyppe en bomullsdott i vann og legge den i bhen og la den bli liggende,hehe selv i 25grader er ikke det særlig digg,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå husker jeg det! eneste som var litt dumt med ellos klærene var at det var litt langt mellom knappene i sparkebuksene(så det blei litt store mellomrom)men jeg ser start pakka har endra seg, så kan jo godt hende at det har endret seg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang klær så kan det være lurt å kjøpe noe i str 56, da jeg fikk førstemann kjøpte alle str62, med det resultat at hun svømte i klærne første mnd:) KJøp masse bodyer og pysjer, de blir alltid våt,bæsjer uteinfor osv.. Ull er en veldig fin ting,det puster og blir ikke klamt og vått. Når det gjelder utstyr så trenger man ikke så mye i begynnelsen, vogn en god seng og evt en ok bag å ha dem sovende i, og selvsagt investere i et godt bilsete! Husk å sjekke at bilen din har lang nok sele til det sete du kjøper,ellers blir det veldig styrete inn og ut av bilen:)

Glad jeg har spart på mye fra førstemann, selv om det blir mye rosa hvis det blir en liten gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tror det meste vi har til nå er i str. 62... så jeg skal tenke på å få tak i noe mindre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tittet litt nå.. ser jo lurt ut, men... så var det det med fargene da! Hvorfor er alt babytøy så blasst? bleikt? og evinnelige lys lys rosa eller lys lys blå....

 

Hva med litt knalle glade farger?!

 

Alternativet til ellos er grått.... Grått??? (bleik grå også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...