Gå til innhold

Rutine tester i uke 12/13


Gjest Lykkeliten2

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2

Jeg var hos legen på torsdag og da tok hun ultralyd og veide meg og tok blodtrykket mitt. så ble jeg sent for å ta blodprøve for å teste for downs og ryggmargsbrokk.. er dette vanlig? jeg er jo "bare 27" år? JEg skal tilbake i morgen og få resultatet.. er liksom litt nervøs inni meg! Tenk hvis det er noe gale?? Gjør man dette i Norge? (jeg bor i Spania)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

man gjør ikke dette i norge fordi norske forskere og helseråd el. ikke godkjenner metoden som sikker nok, men det er visst vanlig mange steder i europa. Uansett skader det vel ikke med en ekstra test :-) Mest sansynlig er testen helt fin!

 

Hold oss oppdatert! Lykke til!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg har ikke hørt om dette før og ultralyd i 12/13 uke, er vel også veldig tidlig..Men så lenge du er i fin form og ikke har hatt noe komplikasjoner før(tidligere svangerskap) eller dette, så er nok alt fint skal du se.

Kanskje de bare er ekstra nøye der nede..

Tror ikke du skal bekymre deg i det hele tatt jeg.. Er sikker på det går fint!! Det har iallfall ingenting med alderen å gjøre..

Ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

Takk for svar så raskt! tror også at testen er helt fin, men det virker litt rart siden hun nesten ikke har testet meg for noen ting. Det er ekkelt å vente på svar uansett. Det var visst for tidlig å se hvilket kjønn det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det er ekkelt å vente på svar! Men det går helt sikkert bra. Har du tatt folat kan du iallefall slappe av tror jeg.

 

Har hørt at man i spania får mye bedre oppfølgning med ul, man får iallefall en ekstra i forhold til hjemme. Det er jo bra.

 

Skal du være lenge der nede? Jeg har også bodd et år i spania som student. Det var fantastisk. Drømmer om å reise tilbake... men litt vanskelig å finne relevant jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliten2

jeg har bodd her i Fuengirola (nær malaga) siden sommeren 2004. Trives bedre og bedre, nå er våren kommet med skikkelig varmt godt godvær!! jeg har foreløpig hatt 2 UL, et for å konstantere gravideiteten også en no i forrige uke. ellers så fikk jeg ny innkallelse neste måned. På meg virker det som det er måndetlige ultralyder.. Jeg tar multivitaminer med omega3 og folat. jeg fortsetter med de jeg.

 

 

Hvor bodde du da? og hva jobber du meg? Hvor langt er du på vei? jeg så ul bildene dine ! er det ikke herlig vel!

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heldig og får ekstra UL'er jeg også på grunn av at jeg skal føde på riksen. Er med i et forskningsprosjekt der som gir oss ekstra ultralyder.

 

Jeg bodde i samme området, i Sevilla. Jeg jobber med it og web, men mest med det redaksjonelle... så språket ville bli et problem for jobb i Spania... Jeg snakker spansk, men ikke godt nok til å jobbe journalistisk... Dessuten er vi jo to, sambo er forsker... men men... vi får se hva fremtiden bringer. Vi har snakket om å ta et friår... og spania har en sterk plass i hjertene våre :-)

 

Hva gjør du der nede? Jeg har ikke vært i Fuengirola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

Sevilla er nydelig!! Fuengirola er en turistby og badeby.. og er vel bare hakke "bedre" enn Torremolinos.. jeg jobber i svigerfamiliens eiendomsmegler kontor (www.arribaestates.com desrom du er interestet i å kjøpe her. he he ;)

 

Hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

øhmm... jeg ser jo no at du er 20 uker på vei...

 

Det var koselig å bimme med deg idag.. jeg er strakt ferdig på jobb, så jeg må stikke.

 

Ha det fint!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...