Gå til innhold

Hvorfor gjør man seg selv så vondt?


krysser fingre og tær!

Anbefalte innlegg

 

Jeg er sint på meg selv for at jeg gjør så mye dumt! Jeg var nå inne på terminsiden for mai (hva godt kunne komme ut av det liksom?).Der så jeg termindatoen min og synes selvfølgelig det var forferdelig å kjenne igjen noen av navnene der samtidig som mitt ikke stod der.

Nå sitter jeg her å tenker på at jeg kunne ha hatt en krabat på 1 år og 8 mnd og venta nummer to om 2 mnd. Hvorfor gjør man slike ting med seg selv? Man blir jo bare trist...

 

Nå må jeg gå meg en tur og få meg litt luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei....

Jeg vil ikke si at du gjør deg selv noe vondt,du har vært igjennom noe som setter spor i livet ditt...et slags sår som ikke er grodd...og det tar tid og komme over det.og det vil du etterhvert når du selv er klar for og gå videre....Selv så kunne jeg hatt et barn på snart 8år...men velger og ikke tenke på det...jeg sier til meg selv at det er en mening med alt...Har du vurdert og snakke med noen om dette vist det gjør deg så vond og trist....Amatea er en gratis tjeneste for alle jenter med eller uten barn...for og si det enkelt da...slik som din situasjon...alle komuner har det....hva med og ringe og ta en prat med dem...hvet ikke om det hjelper deg...men da hadde du fått sortert tankene dine og snakket med noen som har litt peiling....Selv så har jeg mista to ganger..og det har gjort noe med meg som person..jeg har blitt sterkere og flinkere til og takkle forskjellige handlinger...!! Mulig det høres dumt ut...men det er nå slik jeg er...Det og gå tur er jo terapi i seg selv...man får liksom tenkt og sortert mye bare på og komme seg litt ut.. Håper dette var noen hjelpende ord på veien..

 

Ønsker deg masse lykketil...:-D:-D

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at du tenker og føler det slik kjære deg!! Hver dag tenker vi på barn og graviditet og for oss som vil det så gjerne men ikke får det til er det ett sårt tema , og du som har gått gjennom det du har er det ikke rart du tenker på hvor store barn du ville hatt hvis alt gikk som det skulle.

Det er bare sånn det er , tror bare det er en vanlig reaksjon fra kroppen din også er det sånn at iblant så har man litt dålig og trist dag og da kan det bare si PANG med tanker og analyseringer av alt og livet !!!

 

Selvfølgelig blir man trist men det er lite man kan gjøre med det akkurat der og da, det er bare å jobbe med det framover i tiden og lære seg å akseptere ting som har skjedd , som de sier fortiden kan man ikke forandre på så det er like greit bli ferdig med den !!!!

 

Jeg vet selv at det ikke er lett, nå har jeg aldri vært gravid men jeg vet hva det betyr å ønske det og føle nedtur hver gang mansen kommer, man føler seg rett og slett maktesløs det er INGENTING jeg kan verken gjøre eller bestemme når det kommer til det

 

jeg må bare innse det at jeg må vente og se, også jobbe med meg selv hele tiden så ikke jeg blir virkelig deprimert :(

Men med god støtte fra venner og familie og ikke minst oss ger :) så kommer man seg gjennom sånne dager søte deg!!!!!!

Du skal nok se at dagen imorn blir nokså bedre !!!

Sender deg mange mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så fantastiske dere er!!! Tenk at dere har skrevet så fine, forståelsfulle og omtenksomme svar til meg, som dere ikke en gang kjenner! Ble helt rørt jeg. . Jeg må si det at jeg setter fantastisk stor pris på dere her inne, dere hjelper meg gang på gang og får meg til å se lysere på tilværelsen når de grå skyene kommer.

 

Tusen takk!

 

Klemmer tilbake fra meg som alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg håper du har det bedre nå.

 

Sweden- du la inn et helt nyedelig svar som jeg bare kan støtte meg til.

 

Jeg har heller aldri vært gravid, så jeg klarer ikke å forestille meg hvordan du har det nå, bortsett fra at maktesløsheten må føles stor. Som Sweden sier, hver gang mensen kommer føler jeg meg fryktelig maktesløs og jeg blir rett og slett litt bitter og sint- jeg kan bare tenke meg at du har enda flere tanker som fyker rundt i hodet ditt. Jeg tenkte bare jeg ville si til deg at sannsynligheten for at din samboers prøver vil være normale er ganske stor siden dere har blitt gravide før. Dere får det helt sikkert til igjen- for det har jo gått før! Vi MÅ tro på det!

 

Og nå får du ikke lov til å tenke negative tanker lenger, for du har en jobb å gjøre i dag, har du ikke? Kommer ikke samboeren din hjem i dag? Vi veet hva du skal i dag ettermiddag, skjønner du ;o) *ler*

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...